1914’lerden 1940’lara Türk Resim ve Romanında Gerçekçilik

Stok Kodu:
9789754376098
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
320
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
280,00TL
210,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 22,33TL
Havale/EFT ile: 205,80TL
Temin süresi 6 gündür.
9789754376098
436403
1914’lerden 1940’lara Türk Resim ve Romanında Gerçekçilik
1914’lerden 1940’lara Türk Resim ve Romanında Gerçekçilik
210.00

"Bu çalışmanın amacı, Osmanlı Modernleşmesi’nin iki ana eksenini oluşturan "resim" ve "edebiyat" alanlarında ortaya konulmuş eserlerden hareketle, onların yapıldıkları dönemin ruh ve zihniyetini anlamaya çalışmaktır. Bir yandan siyasi yapı İmparatorluktan Cumhuriyete dönüşürken, sosyal ve kültürel yapıda da 17.yy’dan 20.yy’a kadar devam edegelen ve Tanzimat sonrasında hızlanan değişimin 1914-40 arasına nasıl yansıdığı, konumuz açısından ve "Gerçekçilik" ışığı altında incelenmiştir."Bu süreçte Batı tarzı resim ve edebiyata geçişi hazırlayan etmenlerle, bunların dönemin sanatçıları tarafından nasıl algılandıkları ve eserlerinde nasıl ortaya çıktıkları belirtilmeğe çalışılmıştır. "Çalışmanın ağırlık noktasını resim sanatımız oluşturmaktadır. Bu sanatsal alt üst oluş sürecinde genel bir fikir versin diye, resim sanatımızın 1940’lardan sonraki seyri de özetlenmiştir. Böylece, sürekli bir devinim ve yenilenme içindeki resmimiz ve ressamımızın bugünkü durumu ortaya çıkacak; tüketime alıştırılmış 21. yüzyılın insanına hitap eden bugünün sanatçısının, sanatı niçin "bir mizaç sorunu"na indirgediği daha kolay anlaşılacaktır diye düşünüyoruz. Edebiyatçı kimliğine sahip Hatice Bilen Buğra’nın, resim ve edebiyat konusuna dair olan bu bilimsel çalışmaya da emek vermiş olması, elinizdeki esere ayrı bir kıymet kazandırmıştır."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 76,50    229,49   
6 40,39    242,32   
9 28,35    255,17   
12 22,33    267,98   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 210,00    210,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

"Bu çalışmanın amacı, Osmanlı Modernleşmesi’nin iki ana eksenini oluşturan "resim" ve "edebiyat" alanlarında ortaya konulmuş eserlerden hareketle, onların yapıldıkları dönemin ruh ve zihniyetini anlamaya çalışmaktır. Bir yandan siyasi yapı İmparatorluktan Cumhuriyete dönüşürken, sosyal ve kültürel yapıda da 17.yy’dan 20.yy’a kadar devam edegelen ve Tanzimat sonrasında hızlanan değişimin 1914-40 arasına nasıl yansıdığı, konumuz açısından ve "Gerçekçilik" ışığı altında incelenmiştir."Bu süreçte Batı tarzı resim ve edebiyata geçişi hazırlayan etmenlerle, bunların dönemin sanatçıları tarafından nasıl algılandıkları ve eserlerinde nasıl ortaya çıktıkları belirtilmeğe çalışılmıştır. "Çalışmanın ağırlık noktasını resim sanatımız oluşturmaktadır. Bu sanatsal alt üst oluş sürecinde genel bir fikir versin diye, resim sanatımızın 1940’lardan sonraki seyri de özetlenmiştir. Böylece, sürekli bir devinim ve yenilenme içindeki resmimiz ve ressamımızın bugünkü durumu ortaya çıkacak; tüketime alıştırılmış 21. yüzyılın insanına hitap eden bugünün sanatçısının, sanatı niçin "bir mizaç sorunu"na indirgediği daha kolay anlaşılacaktır diye düşünüyoruz. Edebiyatçı kimliğine sahip Hatice Bilen Buğra’nın, resim ve edebiyat konusuna dair olan bu bilimsel çalışmaya da emek vermiş olması, elinizdeki esere ayrı bir kıymet kazandırmıştır."

Kapat