20. Yüzyıl Amerikan Edebiyatında Erkekler ve Erkeklikler

Stok Kodu:
9786257057189
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
90
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
120,00TL
84,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,93TL
Havale/EFT ile: 82,32TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257057189
478071
20. Yüzyıl Amerikan Edebiyatında Erkekler ve Erkeklikler
20. Yüzyıl Amerikan Edebiyatında Erkekler ve Erkeklikler
84.00

Edebiyat tarihi, birçok açıdan, erkeklerin tarihi, erkekliğin tarihidir. Bu yalnızca erkek düşünür ve eleştirmenlerin, yazarların, yayınevi editörlerinin, üniversitedeki edebiyat profesörlerinin, okuyucuların el birliği ile edebiyat tarihini inşa ediyor, tanımlıyor ve sınırlıyor olmalarından kaynaklanmaz.

Hem biçim hem de içerik olarak edebiyatın nasıl bir tahayyül sunacağı, edebiyatın sınırlarının ne olacağı ve edebiyatının toplumsal işlevinin ne olacağı soruları kaçınılmaz olarak aslında erkeklik ideolojisinin nasıl kurulacağı, nasıl egemen kılınacağı ve bu ideolojiden sapanların nasıl cezalandırılacağı sorularına dönüşmektedir. Bu sebeple, edebiyat tarihine eğilecek herhangi bir çalışma bir şekilde erkekliğin inşası tarihi ile kesişir, herhangi bir edebiyat okuması okuyucuya potansiyel bir erkeklikler okuması sunar.

Dilin kurucusu ve metnin anlamlandırıcısı olan erkeklerin, erkekliklerini metinler yoluyla nasıl kurguladıkları, erkeklik hiyerarşisinde kendilerini nasıl konumladıkları, şiddeti nasıl içselleştirdikleri ve araçsallaştırdıkları, ataerkiden kaçmak için nasıl hayali erkeklik imgelerine sığındıkları, erkeklerin gerçeklik ve hayalleri arasındaki kırılma noktalarını nasıl deneyimledikleri, tüm bu yanıtsız sorular ve bu sorulara verilmiş muğlak yanıtlar, edebiyat tarihinin ve eleştiri geleneğinin tam merkezinde yer almaktadır. Erkeklikten sıyrılmış bir toplumsal iktidar düşünülemediği gibi erkeklikten soyutlanmış bir metinsel üretim, anlamlandırma, ve tüketim de düşünülemez.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Edebiyat tarihi, birçok açıdan, erkeklerin tarihi, erkekliğin tarihidir. Bu yalnızca erkek düşünür ve eleştirmenlerin, yazarların, yayınevi editörlerinin, üniversitedeki edebiyat profesörlerinin, okuyucuların el birliği ile edebiyat tarihini inşa ediyor, tanımlıyor ve sınırlıyor olmalarından kaynaklanmaz.

Hem biçim hem de içerik olarak edebiyatın nasıl bir tahayyül sunacağı, edebiyatın sınırlarının ne olacağı ve edebiyatının toplumsal işlevinin ne olacağı soruları kaçınılmaz olarak aslında erkeklik ideolojisinin nasıl kurulacağı, nasıl egemen kılınacağı ve bu ideolojiden sapanların nasıl cezalandırılacağı sorularına dönüşmektedir. Bu sebeple, edebiyat tarihine eğilecek herhangi bir çalışma bir şekilde erkekliğin inşası tarihi ile kesişir, herhangi bir edebiyat okuması okuyucuya potansiyel bir erkeklikler okuması sunar.

Dilin kurucusu ve metnin anlamlandırıcısı olan erkeklerin, erkekliklerini metinler yoluyla nasıl kurguladıkları, erkeklik hiyerarşisinde kendilerini nasıl konumladıkları, şiddeti nasıl içselleştirdikleri ve araçsallaştırdıkları, ataerkiden kaçmak için nasıl hayali erkeklik imgelerine sığındıkları, erkeklerin gerçeklik ve hayalleri arasındaki kırılma noktalarını nasıl deneyimledikleri, tüm bu yanıtsız sorular ve bu sorulara verilmiş muğlak yanıtlar, edebiyat tarihinin ve eleştiri geleneğinin tam merkezinde yer almaktadır. Erkeklikten sıyrılmış bir toplumsal iktidar düşünülemediği gibi erkeklikten soyutlanmış bir metinsel üretim, anlamlandırma, ve tüketim de düşünülemez.

Kapat