20. Yüzyıl Çoksesli Geleneksel Türk Müziğinde Stil ve Teknik

Stok Kodu:
9786257316453
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
106
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%10 indirimli
263,00TL
236,70TL
Taksitli fiyat: 12 x 25,17TL
Havale/EFT ile: 231,97TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257316453
460748
20. Yüzyıl Çoksesli Geleneksel Türk Müziğinde Stil ve Teknik
20. Yüzyıl Çoksesli Geleneksel Türk Müziğinde Stil ve Teknik
236.70

20. yüzyılın Türk müzik sanatı, yeni Türkiye'nin Cumhuriyet politikaları ile şekillenmiştir. Dünya'da ve Avrupa'da ulusalcılık akımı, ülkelerin kültür anlayışlarında gelenekle modernite arasında bir köprü olmuştur. Uzun bir süre Klasisizm ekseninde kuralcı bir müzik anlayışını benimseyen Avrupa, 20. yüzyıla gelindiğinde geleneksel kuralların yıkıldığı ve yeni akımların ortaya çıktığı bir döneme girmiştir. Tam bu noktada, çağdaşlaşma atılımlarını hızlandıran Türk müzik sanatı; ulusalcı, gelenekçi ve modern bir çizgide geleneksel motifleri çokseslilik anlayışı içinde yeniden üretime dâhil ederek, evrensel çizgide sanatsal eserler ortaya koymuştur. Bu aşamada hiç şüphe yoktur ki birinci kuşak Türk Beşleri ve onların yetiştirdiği ya da model olduğu ikinci kuşak ve sonrakilerin emeği çoktur. Bu kitapta, önce ilk kuşak Türk bestecileri içinde Türk Beşleri'nin geleneksel Türk müziği çokseslendirme yaklaşımlarında nasıl bir yol izledikleri, hangi akımlardan etkilendikleri ve eserlerinde ne gibi stil ve teknikleri kullandıklarından bahsedilecektir. Kitabın ilerleyen bölümlerinde, Türk Beşleri'nin geleneksel çokseslilik yaklaşımları, Kemal İleri'nin Dörtlü Armoni sistemi ile birlikte ele alınacak ve ardından Türk müziğinin çokseslendirilme sürecinde ne gibi unsurların etkili olduğu örneklerle sunulacaktır. Kitabın son bölümlerinde, Türk müziği çokseslendirmesinde kullanılan ve tespit edilen yaklaşımlar üzerinden (makam, tartım, dizi, mod, stil vb. teknikler) yapılan bir müzik çalışmasının analizi gerçekleştirilerek, bu yaklaşımların geçerliliği gözlenecektir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 86,22    258,67   
6 45,52    273,13   
9 31,96    287,61   
12 25,17    302,05   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 236,70    236,70   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

20. yüzyılın Türk müzik sanatı, yeni Türkiye'nin Cumhuriyet politikaları ile şekillenmiştir. Dünya'da ve Avrupa'da ulusalcılık akımı, ülkelerin kültür anlayışlarında gelenekle modernite arasında bir köprü olmuştur. Uzun bir süre Klasisizm ekseninde kuralcı bir müzik anlayışını benimseyen Avrupa, 20. yüzyıla gelindiğinde geleneksel kuralların yıkıldığı ve yeni akımların ortaya çıktığı bir döneme girmiştir. Tam bu noktada, çağdaşlaşma atılımlarını hızlandıran Türk müzik sanatı; ulusalcı, gelenekçi ve modern bir çizgide geleneksel motifleri çokseslilik anlayışı içinde yeniden üretime dâhil ederek, evrensel çizgide sanatsal eserler ortaya koymuştur. Bu aşamada hiç şüphe yoktur ki birinci kuşak Türk Beşleri ve onların yetiştirdiği ya da model olduğu ikinci kuşak ve sonrakilerin emeği çoktur. Bu kitapta, önce ilk kuşak Türk bestecileri içinde Türk Beşleri'nin geleneksel Türk müziği çokseslendirme yaklaşımlarında nasıl bir yol izledikleri, hangi akımlardan etkilendikleri ve eserlerinde ne gibi stil ve teknikleri kullandıklarından bahsedilecektir. Kitabın ilerleyen bölümlerinde, Türk Beşleri'nin geleneksel çokseslilik yaklaşımları, Kemal İleri'nin Dörtlü Armoni sistemi ile birlikte ele alınacak ve ardından Türk müziğinin çokseslendirilme sürecinde ne gibi unsurların etkili olduğu örneklerle sunulacaktır. Kitabın son bölümlerinde, Türk müziği çokseslendirmesinde kullanılan ve tespit edilen yaklaşımlar üzerinden (makam, tartım, dizi, mod, stil vb. teknikler) yapılan bir müzik çalışmasının analizi gerçekleştirilerek, bu yaklaşımların geçerliliği gözlenecektir.

Kapat