Gerwald Rockenschaub, 1980'lerde uluslararası sanat etkinliklerinde ismini duyuran yaratıcı bir sanatçı olarak, Pop, Tasarım ve Kulüp Kültürü (club culture) gibi kavramları bir araya getiren işlerinde, ("crossover" olarak da tanımlanan) disiplinlerarası ilişkileri sorgulayan öncülerinden biri olarak yorumlanmaktadır. Çalışmalarını Berlin'de sürdüren sanatçıyı ne bir ressam, ne bir heykeltıraş ne de yeni medya sanatçısı olarak tanımlamak mümkündür.
Çünkü Rockenschaub, sanatın yanı sıra müzik, tasarım gibi diğer yaratıcı işlerle de yakından ilgilendiği için, çalışmalarının tamamında farklı görsellikleri bir tür "kolaj estetiğiyle" yanyana getirerek, farklı, bir çırpıda tanımlanması mümkün olmayan bütünlükler kurar. Bu bütünlüklerin bir tür "Rockenschaub Gezegeni" olarak tanımlamak yanlış olmaz. Sanatçının Borusan Contemporary için geliştirmiş olduğu proje, her şeyden önce "Rockenschaub Gezegeni"nin İstanbul'daki yorumu olarak ele alınabilecek özelliklere sahiptir. Bu sergi projesini ve sonuçlarını ele almadan önce belirtilmesi gereken, sanatçının her türlü kültürel karakter ve kimlikten uzak, kelimenin tam anlamıyla "evrensel" kodlar üzerine kurarak geliştirdiği sanatçı kimliği, izleyicilere farklı görselliklerin kapılarını fazla ipucu vermeden aralayan bir kimliğe sahip olduğudur. Hiç kuşkusuz bir sanatçının çalışmasını yorumlarken, onun geliştirmiş olduğu çerçeveden hareket etmek bir zorunluluktur. İzleyicileri sadece görsel kalitelere yöneltmek için, çalışmalarına isim vermekten bile özellikle kaçınan bir sanatçı karşısında olduğumuz düşünüldüğünde, ne kadar güçlü bir "anlatım sorunuyla" karşı karşıya olduğumuz anlaşılır.
-Dr. Necmi Sönmez
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | 127,86 | 383,57 |
6 | 67,50 | 405,02 |
9 | 47,39 | 426,50 |
12 | 37,33 | 447,91 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 351,00 | 351,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Gerwald Rockenschaub, 1980'lerde uluslararası sanat etkinliklerinde ismini duyuran yaratıcı bir sanatçı olarak, Pop, Tasarım ve Kulüp Kültürü (club culture) gibi kavramları bir araya getiren işlerinde, ("crossover" olarak da tanımlanan) disiplinlerarası ilişkileri sorgulayan öncülerinden biri olarak yorumlanmaktadır. Çalışmalarını Berlin'de sürdüren sanatçıyı ne bir ressam, ne bir heykeltıraş ne de yeni medya sanatçısı olarak tanımlamak mümkündür.
Çünkü Rockenschaub, sanatın yanı sıra müzik, tasarım gibi diğer yaratıcı işlerle de yakından ilgilendiği için, çalışmalarının tamamında farklı görsellikleri bir tür "kolaj estetiğiyle" yanyana getirerek, farklı, bir çırpıda tanımlanması mümkün olmayan bütünlükler kurar. Bu bütünlüklerin bir tür "Rockenschaub Gezegeni" olarak tanımlamak yanlış olmaz. Sanatçının Borusan Contemporary için geliştirmiş olduğu proje, her şeyden önce "Rockenschaub Gezegeni"nin İstanbul'daki yorumu olarak ele alınabilecek özelliklere sahiptir. Bu sergi projesini ve sonuçlarını ele almadan önce belirtilmesi gereken, sanatçının her türlü kültürel karakter ve kimlikten uzak, kelimenin tam anlamıyla "evrensel" kodlar üzerine kurarak geliştirdiği sanatçı kimliği, izleyicilere farklı görselliklerin kapılarını fazla ipucu vermeden aralayan bir kimliğe sahip olduğudur. Hiç kuşkusuz bir sanatçının çalışmasını yorumlarken, onun geliştirmiş olduğu çerçeveden hareket etmek bir zorunluluktur. İzleyicileri sadece görsel kalitelere yöneltmek için, çalışmalarına isim vermekten bile özellikle kaçınan bir sanatçı karşısında olduğumuz düşünüldüğünde, ne kadar güçlü bir "anlatım sorunuyla" karşı karşıya olduğumuz anlaşılır.
-Dr. Necmi Sönmez