“Ahlâk aynası” anlamına gelen Mir’âtü’l-Ahlâk, çeşitli faziletler etrafında verilen öğütlerin hikâyelerle desteklendiği bir eserdir. Bostanzâde Yahyâ Efendi, okuyup görerek edindiği hayat tecrübesini yazıya aktarırken Doğu’nun vazgeçilmez araçlarından olan hikâye geleneğine başvurmuştur. Yahyâ Efendi, insanı insan yapan erdemleri sıralarken Türk-İslam tarihinden gerçek anlatılara başvurur. Peygamberler tarihi, Allah dostlarının başlarından geçenler, padişahların karar ve sabır arasındaki gelgitleri, makam mevki sahiplerinin bir kul olduğunu unutup kibirle hareket edişi, aklın ve bilginin önemi gibi konulara dikkat çeker. Âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerle zenginleştirdiği eserini ilgili konuya uygun hikâyelerle süsler.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | 18,10 | 54,31 |
6 | 9,56 | 57,35 |
9 | 6,71 | 60,39 |
12 | 5,29 | 63,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 49,70 | 49,70 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
“Ahlâk aynası” anlamına gelen Mir’âtü’l-Ahlâk, çeşitli faziletler etrafında verilen öğütlerin hikâyelerle desteklendiği bir eserdir. Bostanzâde Yahyâ Efendi, okuyup görerek edindiği hayat tecrübesini yazıya aktarırken Doğu’nun vazgeçilmez araçlarından olan hikâye geleneğine başvurmuştur. Yahyâ Efendi, insanı insan yapan erdemleri sıralarken Türk-İslam tarihinden gerçek anlatılara başvurur. Peygamberler tarihi, Allah dostlarının başlarından geçenler, padişahların karar ve sabır arasındaki gelgitleri, makam mevki sahiplerinin bir kul olduğunu unutup kibirle hareket edişi, aklın ve bilginin önemi gibi konulara dikkat çeker. Âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerle zenginleştirdiği eserini ilgili konuya uygun hikâyelerle süsler.