Ahlak, Tevazu, Mürüvvet ve Fütüvvet

Stok Kodu:
9786257249911
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
168
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2023-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
210,00TL
168,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 17,87TL
Havale/EFT ile: 164,64TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257249911
706868
Ahlak, Tevazu, Mürüvvet ve Fütüvvet
Ahlak, Tevazu, Mürüvvet ve Fütüvvet
168.00

Fütüvvet kavramı, Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. İbrâhim ve Ashâb-ı Kehf’i niteleyen “yiğit, delikanlı” (Ar. فتى) kelimesinden türetilmiş ve “cömertlik, cesaret, gençlik, yiğitlik, mertlik, fedâ” anlamlarını ihtiva eden bir kavramdır. İslâm dünyasında, hem ferdin iç dünyasını hem de toplumsal ilişkilerini belirleyen Kur’an temelli erdemleri öne çıkaran tasavvufî bir kavram olarak kullanılmaya başlanmıştır. Müslüman toplumlarda fütüvvet kurumu, sosyal bir kavram ve tasavvufî bir anlayış olmasının yanı sıra, Ahîlik teşkilatında görüldüğü gibi resmî bir toplumsal ve ekonomik teşkilatlanma biçimi olarak da öne çıkmıştır. Onun temelinde ise “Din, güzel ahlâktır.” ilkesinin, gençler ve meslek erbabı başta olmak üzere toplumun bütün katmanlarına kök salması gayesi vardır. Bu bakımdan fütüvvet anlayışı, gençlere, topluma ve özellikle de meslek erbabına sünnet temelli, toplum yararını önceleyen ve fedakârlığa dayalı bir ahlâk anlayışını sunar.

İbn Kayyim el-Cevziyye’nin (ö. 1350) meşhur eseri Medâricü’s-sâlikîn’inden yapılan bu seçkide, sûfîlikle iç içe geçen “tasavvufî fütüvvet” anlayışının bir örneğini sunulmaktadır. İbn Kayyim, fütüvvet yolunun ferde kazandırdığı ahlâkî ilkeler ile itikâdî olgunluk ve zenginliği “Yalnız sana ibadet eder, yalnız senden yardım isteriz” (Fâtiha, 1/5) âyetini birçok vecihden yorumlayarak ortaya koymuştur.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Fütüvvet kavramı, Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. İbrâhim ve Ashâb-ı Kehf’i niteleyen “yiğit, delikanlı” (Ar. فتى) kelimesinden türetilmiş ve “cömertlik, cesaret, gençlik, yiğitlik, mertlik, fedâ” anlamlarını ihtiva eden bir kavramdır. İslâm dünyasında, hem ferdin iç dünyasını hem de toplumsal ilişkilerini belirleyen Kur’an temelli erdemleri öne çıkaran tasavvufî bir kavram olarak kullanılmaya başlanmıştır. Müslüman toplumlarda fütüvvet kurumu, sosyal bir kavram ve tasavvufî bir anlayış olmasının yanı sıra, Ahîlik teşkilatında görüldüğü gibi resmî bir toplumsal ve ekonomik teşkilatlanma biçimi olarak da öne çıkmıştır. Onun temelinde ise “Din, güzel ahlâktır.” ilkesinin, gençler ve meslek erbabı başta olmak üzere toplumun bütün katmanlarına kök salması gayesi vardır. Bu bakımdan fütüvvet anlayışı, gençlere, topluma ve özellikle de meslek erbabına sünnet temelli, toplum yararını önceleyen ve fedakârlığa dayalı bir ahlâk anlayışını sunar.

İbn Kayyim el-Cevziyye’nin (ö. 1350) meşhur eseri Medâricü’s-sâlikîn’inden yapılan bu seçkide, sûfîlikle iç içe geçen “tasavvufî fütüvvet” anlayışının bir örneğini sunulmaktadır. İbn Kayyim, fütüvvet yolunun ferde kazandırdığı ahlâkî ilkeler ile itikâdî olgunluk ve zenginliği “Yalnız sana ibadet eder, yalnız senden yardım isteriz” (Fâtiha, 1/5) âyetini birçok vecihden yorumlayarak ortaya koymuştur.

Kapat