Sürücüsüz araçlar sokaklarda dolaşıyor, bir algoritma size film önerileri sunuyor, IBM’in Watson’ı, Jeopardy!’de çaresiz kalan insan beynine karşı zafer kazanıyor, bilgisayar programları Atari oyunları oynamak üzere eğitilebiliyor... Peki ama tüm bunlar nasıl oluyor? Bu kitap günümüz makinelerini bu kadar akıllı hâle getiren yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanındaki çığır açan gelişmelere ilgi çekici ve anlaşılır bir bakış sunuyor. Gerrish, akıllı makinelerin dünyayı algılamasını ve dünyayla etkileşime girmesini sağlayan bazı temel fikirleri özetliyor. Sürücüsüz araçların yollarda olmasını ve kalabalık şehirlerde gezinmesini sağlayan yazılım mimarisini; Netflix’in daha iyi bir öneri motoru için açtığı milyon dolarlık yarışmayı ve programcıların bir köpeği eğitir gibi, ödüller vererek bilgisayarları nasıl eğittiklerini anlatıyor. Yapay sinir ağlarının bilgisayarların dünyayı algılamasını ve Atari video oyunlarını insanlardan daha iyi oynamasını nasıl sağladığını açıklıyor. Watson’ın ünlü Jeopardy! zaferini tartışıyor, go ve satranç gibi strateji oyunlarında dünya şampiyonlarını yenen AlphaGo ve Deep Blue’nun arka planını inceliyor. Ne var ki bilgisayarlar henüz her şeyde ustalaşmış değil; Gerrish, StarCraft gibi bilgisayar oyunlarını başarıyla oynayabilecek akıllı makineler geliştirmenin zorluklarını da özetliyor. Akıllı Makineler Nasıl Düşünür? bilim ve teknoloji meraklıları için harika bir rehber.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Sürücüsüz araçlar sokaklarda dolaşıyor, bir algoritma size film önerileri sunuyor, IBM’in Watson’ı, Jeopardy!’de çaresiz kalan insan beynine karşı zafer kazanıyor, bilgisayar programları Atari oyunları oynamak üzere eğitilebiliyor... Peki ama tüm bunlar nasıl oluyor? Bu kitap günümüz makinelerini bu kadar akıllı hâle getiren yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanındaki çığır açan gelişmelere ilgi çekici ve anlaşılır bir bakış sunuyor. Gerrish, akıllı makinelerin dünyayı algılamasını ve dünyayla etkileşime girmesini sağlayan bazı temel fikirleri özetliyor. Sürücüsüz araçların yollarda olmasını ve kalabalık şehirlerde gezinmesini sağlayan yazılım mimarisini; Netflix’in daha iyi bir öneri motoru için açtığı milyon dolarlık yarışmayı ve programcıların bir köpeği eğitir gibi, ödüller vererek bilgisayarları nasıl eğittiklerini anlatıyor. Yapay sinir ağlarının bilgisayarların dünyayı algılamasını ve Atari video oyunlarını insanlardan daha iyi oynamasını nasıl sağladığını açıklıyor. Watson’ın ünlü Jeopardy! zaferini tartışıyor, go ve satranç gibi strateji oyunlarında dünya şampiyonlarını yenen AlphaGo ve Deep Blue’nun arka planını inceliyor. Ne var ki bilgisayarlar henüz her şeyde ustalaşmış değil; Gerrish, StarCraft gibi bilgisayar oyunlarını başarıyla oynayabilecek akıllı makineler geliştirmenin zorluklarını da özetliyor. Akıllı Makineler Nasıl Düşünür? bilim ve teknoloji meraklıları için harika bir rehber.