Arap Dilinde Ezdâd konusu eskiden beri dilcilerin zihinlerini meşgûl eden konulardan biridir. Günümüze kadar konuyla ilgili lehte ve aleyhte birçok kitap ve makâle yazılmıştır. Arap dilinde ezdâd'ın varlığını kabul edip destekleyenler olduğu gibi, böyle bir olgunun olmadığını iddiâ edenler de vardır. Ancak, müsbet kanâatte olan dilcilerin sayısı, aksi kanâatte olanların sayısından çok daha fazladır. Eski ve yeni Arapça metinlerdeki isti'mâlde bir vâkıa olarak ezdâd'ın varlığını açıkça ortaya koymaktadır. Zaten karşı çıkanlar, konuyla ilgili metinleri ancak başka yönde te'vîl ederek ezdâd'ı reddedebilmektedirler.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | 54,64 | 163,92 |
6 | 28,85 | 173,09 |
9 | 20,25 | 182,27 |
12 | 15,95 | 191,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150,00 | 150,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Arap Dilinde Ezdâd konusu eskiden beri dilcilerin zihinlerini meşgûl eden konulardan biridir. Günümüze kadar konuyla ilgili lehte ve aleyhte birçok kitap ve makâle yazılmıştır. Arap dilinde ezdâd'ın varlığını kabul edip destekleyenler olduğu gibi, böyle bir olgunun olmadığını iddiâ edenler de vardır. Ancak, müsbet kanâatte olan dilcilerin sayısı, aksi kanâatte olanların sayısından çok daha fazladır. Eski ve yeni Arapça metinlerdeki isti'mâlde bir vâkıa olarak ezdâd'ın varlığını açıkça ortaya koymaktadır. Zaten karşı çıkanlar, konuyla ilgili metinleri ancak başka yönde te'vîl ederek ezdâd'ı reddedebilmektedirler.