İki bölümden oluşan bu kitap bir yandan görsel kültürü kuramsallaştırmayı, diğer yandan da görsel kültürün dilbilimsel düşünce içindeki köklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. İlk bölümde görsel kültürün kuramsallaştırılması, kültür kavramının ve onu çevreleyen sınırlarlar ile sorunların bir açıklamasını içermekte ve ardından karmaşık bir terim ve gelişmekte olan bir bilgi alanı olarak görsel kültür kavramını ele almaktadır. Kavramların tanımlanmasının ardından kitap, görünürlük ve görünmezlik, öznellik ve nesnellik ile görsel düşünme, görsel öğrenme ve görsel iletişimi içeren düşünme, öğrenme ve iletişim becerileri açısından görsel kültürün farklı değerlendirmelere göre değişen yönlerini tartışmaktadır. Bunu, bireyin doğumundan itibaren oluşmaya başlayan ve yaşamı boyunca doğrudan ve dolaylı deneyimlerle edinilen bir kültür olarak görsel kültürün oluşumu, ardından görsel kültürün zeka ve insanın kendisine ve başkalarına yönelik farkındalığını içeren bilinç ile ilişkisinin yanı sıra görsel algıda kültürün rolü, görsel kültür ile işitsel kültür arasındaki ilişki ve görsel kültürün tarihsel ve toplumsal özgüllüğü tartışmaları takip etmektedir. Bu bölüm, görsel kültür ile şiir arasındaki ilişkinin kuramsallaştırılması ve kültürel değişimler ışığında çağdaş şiire ve şiirin alımlanmasına dair panoramik bir vizyon sunulma girişimiyle sonlandırılmıştır. İkinci bölüm ise görsel kültürün dilbilimsel düşüncedeki köklerini oluşturmuş ve bu mirastaki geniş kökleri ortaya koymuştur. Kitabın sonunda yer alan sonsözde ise görsel kültür ve onun dilsel düşüncedeki tezahürleriyle çıkılan bu yolculuğun en önemli sonuçları özetlenmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | 80,32 | 240,96 |
6 | 42,41 | 254,43 |
9 | 29,77 | 267,93 |
12 | 23,45 | 281,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,50 | 220,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
İki bölümden oluşan bu kitap bir yandan görsel kültürü kuramsallaştırmayı, diğer yandan da görsel kültürün dilbilimsel düşünce içindeki köklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. İlk bölümde görsel kültürün kuramsallaştırılması, kültür kavramının ve onu çevreleyen sınırlarlar ile sorunların bir açıklamasını içermekte ve ardından karmaşık bir terim ve gelişmekte olan bir bilgi alanı olarak görsel kültür kavramını ele almaktadır. Kavramların tanımlanmasının ardından kitap, görünürlük ve görünmezlik, öznellik ve nesnellik ile görsel düşünme, görsel öğrenme ve görsel iletişimi içeren düşünme, öğrenme ve iletişim becerileri açısından görsel kültürün farklı değerlendirmelere göre değişen yönlerini tartışmaktadır. Bunu, bireyin doğumundan itibaren oluşmaya başlayan ve yaşamı boyunca doğrudan ve dolaylı deneyimlerle edinilen bir kültür olarak görsel kültürün oluşumu, ardından görsel kültürün zeka ve insanın kendisine ve başkalarına yönelik farkındalığını içeren bilinç ile ilişkisinin yanı sıra görsel algıda kültürün rolü, görsel kültür ile işitsel kültür arasındaki ilişki ve görsel kültürün tarihsel ve toplumsal özgüllüğü tartışmaları takip etmektedir. Bu bölüm, görsel kültür ile şiir arasındaki ilişkinin kuramsallaştırılması ve kültürel değişimler ışığında çağdaş şiire ve şiirin alımlanmasına dair panoramik bir vizyon sunulma girişimiyle sonlandırılmıştır. İkinci bölüm ise görsel kültürün dilbilimsel düşüncedeki köklerini oluşturmuş ve bu mirastaki geniş kökleri ortaya koymuştur. Kitabın sonunda yer alan sonsözde ise görsel kültür ve onun dilsel düşüncedeki tezahürleriyle çıkılan bu yolculuğun en önemli sonuçları özetlenmiştir.