Aşkın Sırrı

Stok Kodu:
9786058305410
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
212
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
220,00TL
165,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 17,55TL
Havale/EFT ile: 161,70TL
Temin süresi 6 gündür.
9786058305410
571124
Aşkın Sırrı
Aşkın Sırrı
165.00

Aşk hem “Âşık”ta hem de “Mâşuk”ta mevcuttur fakat tesirleri her ikisinde başka başkadır. Âşık makâm-ı niyâzda, mâşuk ise makâm-ı nâzdadır. Âşık, sevdiğini elde etmek için yanar da yanar… Onda yok olmak âşık için sıradan bir haldir. Ne zaman arzu ettiği hayalleri gerçekleşmeye başlar bu defa değişim kaçınılmazdır âşıkta…

Sevilen, âşığıtanımaktazorlanır…

Aşk ezelde Hakk'ın zâtından neş'et etmiş, daha sonra rûh ile birlikte bu âleme gelmiştir. Aşkı, kalbin bir basamağı olan rûh ile birlikte ele alan ve rûhu aşkın bineği olarak niteleyen Ahmed Gazzâlî, her ikisinin de kendi asıllarına yani Zât-ı Hakk'a geri dönüşünün ve vahdetin yine bu birliktelik ile gerçekleşeceğini düşünmektedir.

Aşkın sırlarının onun harflerinde gizli olduğunu ifade eden Gazzâlî'ye göre, aşk kelimesini oluşturan “Ayn, şîn, kâf” harflerinden “Ayn harfi: göze ve görmeye”, “Şîn harfi: dolu dolu içilen şevk şarabına”, “Kâf harfi ise kalbe” işâret etmektedir.

Ona göre âşık; tamamıyla fakirlik, mezellet içinde ve ihtiyaç sahibi olma özellikleriyle tevhîd yolunun yolcusu olan sâlik veya tâlibtir. Mâşuk ise, bütünüyle istiğna makamında bulunan, tekebbür ve tecebbür sahibi Hak Teâlâ'dır. Zâhirde ayrı görünen aşk, âşık ve mâşuk üçlüsü, Zât-ı ehadiyyet mertebesinde birlik hâlindedir.

Bir ağacın dalı kuruduğu vakit kök onu telafi eder ve ağaç yeniden dallanır. Ve eğer kök çürüyüp bozulmuş olursa, ağacın tamamı helâk olur.

Netice…

“Mâşuk”una ihanet eden “Âşık” helâk olur gider…

Bu son kaçınılmazdır…

Şems-i Tebrizî'nin ifadesiyle:

"Her şey insanoğluna fedâ iken, insanoğlu kendine cefâ olmuştur."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 60,10    180,31   
6 31,73    190,39   
9 22,28    200,49   
12 17,55    210,56   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 165,00    165,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Aşk hem “Âşık”ta hem de “Mâşuk”ta mevcuttur fakat tesirleri her ikisinde başka başkadır. Âşık makâm-ı niyâzda, mâşuk ise makâm-ı nâzdadır. Âşık, sevdiğini elde etmek için yanar da yanar… Onda yok olmak âşık için sıradan bir haldir. Ne zaman arzu ettiği hayalleri gerçekleşmeye başlar bu defa değişim kaçınılmazdır âşıkta…

Sevilen, âşığıtanımaktazorlanır…

Aşk ezelde Hakk'ın zâtından neş'et etmiş, daha sonra rûh ile birlikte bu âleme gelmiştir. Aşkı, kalbin bir basamağı olan rûh ile birlikte ele alan ve rûhu aşkın bineği olarak niteleyen Ahmed Gazzâlî, her ikisinin de kendi asıllarına yani Zât-ı Hakk'a geri dönüşünün ve vahdetin yine bu birliktelik ile gerçekleşeceğini düşünmektedir.

Aşkın sırlarının onun harflerinde gizli olduğunu ifade eden Gazzâlî'ye göre, aşk kelimesini oluşturan “Ayn, şîn, kâf” harflerinden “Ayn harfi: göze ve görmeye”, “Şîn harfi: dolu dolu içilen şevk şarabına”, “Kâf harfi ise kalbe” işâret etmektedir.

Ona göre âşık; tamamıyla fakirlik, mezellet içinde ve ihtiyaç sahibi olma özellikleriyle tevhîd yolunun yolcusu olan sâlik veya tâlibtir. Mâşuk ise, bütünüyle istiğna makamında bulunan, tekebbür ve tecebbür sahibi Hak Teâlâ'dır. Zâhirde ayrı görünen aşk, âşık ve mâşuk üçlüsü, Zât-ı ehadiyyet mertebesinde birlik hâlindedir.

Bir ağacın dalı kuruduğu vakit kök onu telafi eder ve ağaç yeniden dallanır. Ve eğer kök çürüyüp bozulmuş olursa, ağacın tamamı helâk olur.

Netice…

“Mâşuk”una ihanet eden “Âşık” helâk olur gider…

Bu son kaçınılmazdır…

Şems-i Tebrizî'nin ifadesiyle:

"Her şey insanoğluna fedâ iken, insanoğlu kendine cefâ olmuştur."

Kapat