Ayet Merkezli Bütüncül Tefsir Yöntemi (Ciltli) Taha Suresi 131. Ayet Bağlamında Bir Yöntem Denemesi

Stok Kodu:
9786052127735
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
276
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-12
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
180,00TL
144,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,31TL
Havale/EFT ile: 141,12TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052127735
463779
Ayet Merkezli Bütüncül Tefsir Yöntemi (Ciltli)
Ayet Merkezli Bütüncül Tefsir Yöntemi (Ciltli) Taha Suresi 131. Ayet Bağlamında Bir Yöntem Denemesi
144.00

Bu kitapta, Tâhâ Suresinin “Ve onlardan bazı gruplara, kendilerini sınamak için, dünya hayatının süs ve ziyneti olarak verdiğimiz herhangi bir şeye sakın sakın gözlerini uzatma! Rabbinin rızkı daha hayırlı ve daha kalıcıdır” mealindeki 131. ayeti ölçeğinde “Ayet Merkezli Bütüncül Tefsir” adıyla bir tefsir yöntemi uygulanmıştır. “Ayet merkezli” terkibi, bir veya aynı bağlamdaki birkaç ayetin esas alınarak, çalışmanın bütün aşamalarının, derleme ve değerlendirme faaliyetlerinin, ilgili ayet/ayetler merkezinde konumlandırıldığı bir çalışma disiplinini ifade etmektedir.
“Bütüncül tefsir” terkibiyle üç husus kastedilmektedir: Birincisi, sahih ve sağlam olması kaydıyla İslam kültürünün çatısı altında ortaya çıkmış olan itikadî, amelî ve siyasî mezheplerin, (imkânlar ölçüsünde) bütün görüşlerinin toplanması ve böylece bütüncül bir kaynak yelpazesinin ortaya konulması, İkincisi, tefsir tarihinde ortaya çıkmış olan “rivâyet ve dirâyet yöntemlerinin yanı sıra fıkhî, işârî, kelâmî, mezhebî, felsefî, lügavî, içtimâî, ilmî, konulu tefsir ve semantik analiz” gibi yöntem ve yaklaşımların tümünün tekniklerinden yararlanılması, böylece yöntem ve yaklaşım bütünlüğünün oluşturulması, Üçüncüsü ise, üzerinde çalışılan “ayet veya ayetler bağlamında” tefsir ilmi ve usûlünün ana ve alt başlıklarının bir bütün olarak faal hale getirilmesidir.
Kısaca “kaynak bütünlüğü, yöntem/metot bütünlüğü ve alan/konu bütünlüğünün” tatbik edildiği bu yöntemde, her yönden bütüncül ve kapsayıcı bir tefsir yaklaşımının ortaya konulması hedeflenmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 52,45    157,36   
6 27,69    166,16   
9 19,44    174,97   
12 15,31    183,76   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitapta, Tâhâ Suresinin “Ve onlardan bazı gruplara, kendilerini sınamak için, dünya hayatının süs ve ziyneti olarak verdiğimiz herhangi bir şeye sakın sakın gözlerini uzatma! Rabbinin rızkı daha hayırlı ve daha kalıcıdır” mealindeki 131. ayeti ölçeğinde “Ayet Merkezli Bütüncül Tefsir” adıyla bir tefsir yöntemi uygulanmıştır. “Ayet merkezli” terkibi, bir veya aynı bağlamdaki birkaç ayetin esas alınarak, çalışmanın bütün aşamalarının, derleme ve değerlendirme faaliyetlerinin, ilgili ayet/ayetler merkezinde konumlandırıldığı bir çalışma disiplinini ifade etmektedir.
“Bütüncül tefsir” terkibiyle üç husus kastedilmektedir: Birincisi, sahih ve sağlam olması kaydıyla İslam kültürünün çatısı altında ortaya çıkmış olan itikadî, amelî ve siyasî mezheplerin, (imkânlar ölçüsünde) bütün görüşlerinin toplanması ve böylece bütüncül bir kaynak yelpazesinin ortaya konulması, İkincisi, tefsir tarihinde ortaya çıkmış olan “rivâyet ve dirâyet yöntemlerinin yanı sıra fıkhî, işârî, kelâmî, mezhebî, felsefî, lügavî, içtimâî, ilmî, konulu tefsir ve semantik analiz” gibi yöntem ve yaklaşımların tümünün tekniklerinden yararlanılması, böylece yöntem ve yaklaşım bütünlüğünün oluşturulması, Üçüncüsü ise, üzerinde çalışılan “ayet veya ayetler bağlamında” tefsir ilmi ve usûlünün ana ve alt başlıklarının bir bütün olarak faal hale getirilmesidir.
Kısaca “kaynak bütünlüğü, yöntem/metot bütünlüğü ve alan/konu bütünlüğünün” tatbik edildiği bu yöntemde, her yönden bütüncül ve kapsayıcı bir tefsir yaklaşımının ortaya konulması hedeflenmektedir.

Kapat