Baki Gülistanda Bir Nihal Atsız'ın Baki'ye Naziresi ve Aruz Ölçülü Şiirleri

Stok Kodu:
9786254081194
Boyut:
12x20
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
100,00TL
75,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,98TL
Havale/EFT ile: 73,50TL
Temin süresi 6 gündür.
9786254081194
462445
Baki Gülistanda Bir Nihal
Baki Gülistanda Bir Nihal Atsız'ın Baki'ye Naziresi ve Aruz Ölçülü Şiirleri
75.00

Hüseyin Nihâl Atsız’ın hayatı hakkında pek çok araştırma yapılmış, çokça yazı kaleme alınmıştır. Bu kitapta ise Olgun, Atsız’ın hayatı ve fikirlerinden ziyade aruz ölçülü şiirlerini konu alarak onun edebî tarafına ışık tutmaya çalışmış, tespit edebildiği her şiiri değerlendirmiş ve bu değerlendirme esnasında şaşkınlık ve hayranlığını gizleyemediğini ifade etmiştir. Çalışmasını iki bölüme ayırmış; birinci bölümde Atsız’ın şiiriyle Bâkî’nin şiirini mukayese etmiş, ikinci bölümde ise Atsız’ın tespit edilebilen aruz ölçülü şiirlerine yer vererek bu şiirlerin değerlendirmesini yapmıştır.

Prof.Dr. Ahmet Bican Ercilasun, Olgun’un çalışmasını şu sözlerle değerlendirir:

Olgun, çalışmasında Atsız’ın aruzla yazılmış bütün şiirlerini almış ve onları şekil ve muhteva açısından incelemiş. Sadece Yolların Sonu kitabındaki şiirler değil. Kitaba girmemiş şiirleri de kaynaklarından alıp değerlendirmeye tabi tutmuş. Anlıyoruz ki Atsız’ın kitaba ve kaynaklara girmemiş daha pek çok şiiri var. Olgun’un çalışmasıyla en azından kaynaklara girmiş olanları bir arada görme imkânına kavuşuyoruz. Tabii aruzla yazılan şiirleri.

Şiir bir gelenektir. Sanat gelenek üzerinde yükselir. Ataların dediği gibi “Ağaç kökü üzerinde biter.” Sanat geleneğe oturacak, fakat eskiyi tekrar etmeyecek, yeniyi de daima arayacaktır. Genç araştırıcı Muhammet Olgun’un incelemesini okurken bunları da düşündüm.

Dört asır önceki büyük Türk şairiyle çağdaş bir şairin karşılaştırılmasının ilgi çekici sonuçlarını görmek isteyen edebiyat meraklıları bu kitabı okumalıdırlar..

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Hüseyin Nihâl Atsız’ın hayatı hakkında pek çok araştırma yapılmış, çokça yazı kaleme alınmıştır. Bu kitapta ise Olgun, Atsız’ın hayatı ve fikirlerinden ziyade aruz ölçülü şiirlerini konu alarak onun edebî tarafına ışık tutmaya çalışmış, tespit edebildiği her şiiri değerlendirmiş ve bu değerlendirme esnasında şaşkınlık ve hayranlığını gizleyemediğini ifade etmiştir. Çalışmasını iki bölüme ayırmış; birinci bölümde Atsız’ın şiiriyle Bâkî’nin şiirini mukayese etmiş, ikinci bölümde ise Atsız’ın tespit edilebilen aruz ölçülü şiirlerine yer vererek bu şiirlerin değerlendirmesini yapmıştır.

Prof.Dr. Ahmet Bican Ercilasun, Olgun’un çalışmasını şu sözlerle değerlendirir:

Olgun, çalışmasında Atsız’ın aruzla yazılmış bütün şiirlerini almış ve onları şekil ve muhteva açısından incelemiş. Sadece Yolların Sonu kitabındaki şiirler değil. Kitaba girmemiş şiirleri de kaynaklarından alıp değerlendirmeye tabi tutmuş. Anlıyoruz ki Atsız’ın kitaba ve kaynaklara girmemiş daha pek çok şiiri var. Olgun’un çalışmasıyla en azından kaynaklara girmiş olanları bir arada görme imkânına kavuşuyoruz. Tabii aruzla yazılan şiirleri.

Şiir bir gelenektir. Sanat gelenek üzerinde yükselir. Ataların dediği gibi “Ağaç kökü üzerinde biter.” Sanat geleneğe oturacak, fakat eskiyi tekrar etmeyecek, yeniyi de daima arayacaktır. Genç araştırıcı Muhammet Olgun’un incelemesini okurken bunları da düşündüm.

Dört asır önceki büyük Türk şairiyle çağdaş bir şairin karşılaştırılmasının ilgi çekici sonuçlarını görmek isteyen edebiyat meraklıları bu kitabı okumalıdırlar..

Kapat