Barbara’nın İzinde Sekiz Güzergahta Edebi İstanbul Gezintileri

Stok Kodu:
9786258075816
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
130
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
194,00TL
135,80TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,44TL
Havale/EFT ile: 133,08TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258075816
602992
Barbara’nın İzinde
Barbara’nın İzinde Sekiz Güzergahta Edebi İstanbul Gezintileri
135.80

Alman kadın yazar Barbara Yurtdaş, “İstanbul Edebî Gezi Rehberi” kitabında okuyucuyu şehrin dar sokaklarında gizemli ve eğlenceli bir edebiyat, sanat ve kültür yolculuğuna çıkarır: Füruzan, Latife Tekin, Sait Faik, Aziz Nesin ve Yaşar Kemal İstanbul’un sıradan insanlarını, pis kokulu, fakir, acınası semtlerini, istasyonlarını, kenar mahalledeki tamirhanelerini, genelevlerini, barlarını, tersanelerini, fabrikalarını ve gecekondularını tasvir ederler. Emine Sevgi Özdamar ve Alev Tekinay gibi Almanya’da yaşayan yazarlar, çocukluklarının geçtiği kenti yabancılaşmış ama romantize edilmiş bir bakışla anlatırlar. Amerikalı şair James Lovett, İstanbul şiiri yazmıştır. Barbara Frischmuth başka hiçbir yabancının yapmadığı tarzda caddelerin, meydanların ve mistik huzur mekânlarının iç dünyasını resmetmeyi başarmıştır. “Yüksek Kaldırım” yine oldukça yüksek sayıda şair ve yazarın övgüsünü kazanmıştır: Nazım Hikmet, “şiir yazmaya uygun bir yer diye”, Sait Faik, “duygusal çocukların portrelerini yapmaya”, Oktay Rıfat, “antikalar ve yabancı kitaplara”, Orhan Veli buradaki “absürt olana sevgisini gidermeye” gelirdi. Ferit Edgü, kendini burada eski zamanlara götürür, Demir Özlü, eski evlere ilgi duyardı. Edip Cansever, daha fazla kendisiyle olabilmek için sokaklar arardı. Leyla Erbil, burada aniden gökyüzünün farkına varır; Adalet Ağaoğlu, kendisini “dağda gibi” hissederdi. Tomris Uyar, Yüksek Kaldırım’ı serçeleri için severdi ancak bütün bu bilgileri toplayan İlhan Berk’in sorularına sinirlenirdi. Türk edebiyatının her döneminden yüzlerce şair ve yazarı Babara’nın ayak izlerinden takip etmek, fantastik bir İstanbul gezintisi olacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 49,47    148,40   
6 26,12    156,70   
9 18,33    165,01   
12 14,44    173,29   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,80    135,80   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Alman kadın yazar Barbara Yurtdaş, “İstanbul Edebî Gezi Rehberi” kitabında okuyucuyu şehrin dar sokaklarında gizemli ve eğlenceli bir edebiyat, sanat ve kültür yolculuğuna çıkarır: Füruzan, Latife Tekin, Sait Faik, Aziz Nesin ve Yaşar Kemal İstanbul’un sıradan insanlarını, pis kokulu, fakir, acınası semtlerini, istasyonlarını, kenar mahalledeki tamirhanelerini, genelevlerini, barlarını, tersanelerini, fabrikalarını ve gecekondularını tasvir ederler. Emine Sevgi Özdamar ve Alev Tekinay gibi Almanya’da yaşayan yazarlar, çocukluklarının geçtiği kenti yabancılaşmış ama romantize edilmiş bir bakışla anlatırlar. Amerikalı şair James Lovett, İstanbul şiiri yazmıştır. Barbara Frischmuth başka hiçbir yabancının yapmadığı tarzda caddelerin, meydanların ve mistik huzur mekânlarının iç dünyasını resmetmeyi başarmıştır. “Yüksek Kaldırım” yine oldukça yüksek sayıda şair ve yazarın övgüsünü kazanmıştır: Nazım Hikmet, “şiir yazmaya uygun bir yer diye”, Sait Faik, “duygusal çocukların portrelerini yapmaya”, Oktay Rıfat, “antikalar ve yabancı kitaplara”, Orhan Veli buradaki “absürt olana sevgisini gidermeye” gelirdi. Ferit Edgü, kendini burada eski zamanlara götürür, Demir Özlü, eski evlere ilgi duyardı. Edip Cansever, daha fazla kendisiyle olabilmek için sokaklar arardı. Leyla Erbil, burada aniden gökyüzünün farkına varır; Adalet Ağaoğlu, kendisini “dağda gibi” hissederdi. Tomris Uyar, Yüksek Kaldırım’ı serçeleri için severdi ancak bütün bu bilgileri toplayan İlhan Berk’in sorularına sinirlenirdi. Türk edebiyatının her döneminden yüzlerce şair ve yazarı Babara’nın ayak izlerinden takip etmek, fantastik bir İstanbul gezintisi olacaktır.

Kapat