Benliğin İnşası Ahlak-ı Nasıri'nin Eğitim Bakımından İçerik Analizi

Stok Kodu:
9786254082351
Boyut:
12.5x19.5
Sayfa Sayısı:
128
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
100,00TL
75,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,98TL
Havale/EFT ile: 73,50TL
Temin süresi 6 gündür.
9786254082351
612943
Benliğin İnşası
Benliğin İnşası Ahlak-ı Nasıri'nin Eğitim Bakımından İçerik Analizi
75.00

Din eğitiminin araştırma konularından biri de İslâm eğitim klasikleridir. Bunlar doğrudan eğitimle ilgili klâsik eserler olduğu gibi, dolaylı olarak eğitimi konu edinen eserler de olabilir. Bu ikinci kategoride yer alanlardan önemli bir kısmı İslâm ahlâk felsefesi ile ilgilidir. Bu ve benzeri eserler, İslâm ahlâk eğitiminin teorisini anlamak, ayrıca bu teorinin aktüel değerini belirlemek bakımından üzerinde düşünebileceğimiz somut yaklaşımlar sunmaktadır. Söz konusu eserlerden biri de Nasîrüddin Tûsî’nin Ahlâk-ı Nâsırî adlı kitabıdır. Bu çalışmada, felsefî ahlâk geleneği içerisinde yer alan Ahlâk-ı Nâsırî adlı eserin, eğitim bakımından içerik analizi yapılmaya çalışılmıştır.

Çalışmanın temel mevzuu, Tûsî’nin kitabının yazılış amacı olarak belirlediği “insanları terbiye süsüyle süslemek (tehzîbü’l-ahlâk)” ile alakalıdır. Tûsî, bu amacını gerçekleştirmek için kitabında nasıl bir içerik oluşturmuştur? İnsanların terbiye süsünden mahrum kalmalarını engellemek için eserinde nasıl bir yol izlemiştir? İşte bu eser, yukarıdaki suallere cevap aramaktadır. Bu arayışta insanın nötr bir pozisyonda doğduğu, onun iyiliğe olduğu kadar kötülüğe de temayülünün bulunduğu ve eğitimle ondaki iyiliğe olan temayülün mükemmelleştirilebileceği anlayışı hakim bir tema olarak görülmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Din eğitiminin araştırma konularından biri de İslâm eğitim klasikleridir. Bunlar doğrudan eğitimle ilgili klâsik eserler olduğu gibi, dolaylı olarak eğitimi konu edinen eserler de olabilir. Bu ikinci kategoride yer alanlardan önemli bir kısmı İslâm ahlâk felsefesi ile ilgilidir. Bu ve benzeri eserler, İslâm ahlâk eğitiminin teorisini anlamak, ayrıca bu teorinin aktüel değerini belirlemek bakımından üzerinde düşünebileceğimiz somut yaklaşımlar sunmaktadır. Söz konusu eserlerden biri de Nasîrüddin Tûsî’nin Ahlâk-ı Nâsırî adlı kitabıdır. Bu çalışmada, felsefî ahlâk geleneği içerisinde yer alan Ahlâk-ı Nâsırî adlı eserin, eğitim bakımından içerik analizi yapılmaya çalışılmıştır.

Çalışmanın temel mevzuu, Tûsî’nin kitabının yazılış amacı olarak belirlediği “insanları terbiye süsüyle süslemek (tehzîbü’l-ahlâk)” ile alakalıdır. Tûsî, bu amacını gerçekleştirmek için kitabında nasıl bir içerik oluşturmuştur? İnsanların terbiye süsünden mahrum kalmalarını engellemek için eserinde nasıl bir yol izlemiştir? İşte bu eser, yukarıdaki suallere cevap aramaktadır. Bu arayışta insanın nötr bir pozisyonda doğduğu, onun iyiliğe olduğu kadar kötülüğe de temayülünün bulunduğu ve eğitimle ondaki iyiliğe olan temayülün mükemmelleştirilebileceği anlayışı hakim bir tema olarak görülmektedir.

Kapat