Bergüzar-ı Ahlak

Stok Kodu:
9786257608022
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
250,00TL
187,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,94TL
Havale/EFT ile: 183,75TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257608022
449623
Bergüzar-ı Ahlak
Bergüzar-ı Ahlak
187.50

Medeniyet dünyamızın kurucu metinlerinden Ahlâk-ı Alâi, Kınalızâde Ali Efendi’nin hikmet-i ameliyye yani ahlâk ilmine dair yazdığı önemli bir eseridir. Bu eser İbn Miskeveyh’in Tehzîbü’l-Ahlâk’ı, Nasîrüddin Tûsî’nin Ahlâk-ı Nâsırî’si ve Celâleddin Devvânî’nin Ahlâk-ı Celâlî’sinin Osmanlı ilim dünyasındaki devamı niteliğindedir. Kınalızâde, eserini meydana getirirken yukarıda sayılan kitaplardan, Gazzâlî’nin İhyâ-i Ulûmi’d-Din’inden ve İslâm ahlâk literatüründeki diğer pek çok eserden istifade etmiştir. Ahlâk-ı Alâi’yi önemli kılan Türkçede felsefi olarak yazılmış ilk ahlâk kitabı olmasıdır. Ayrıca yazıldığı günden Osmanlı’nın son dönemlerine kadar medrese ve mekteplerde okutulan ahlâk dersleri için esas kabul edilmesi de eserin meşhur ve yaygın bir hale gelmesinde oldukça etkili olmuştur.
Bergüzâr-ı Ahlâk ise Ahlâk-ı Alâi’nin ihtisarı mahiyetindedir. Yağlıkçızâde Ahmed Rıfat Efendi Ahlâk-ı Alâi’nin ibareleri ve içeriğinin biraz muğlakça olduğunu ve istifade etmek isteyenlerin külfetten kurtulması için bu eseri ihtisar ettiğini söyler. Bergüzâr, Bursalı Mehmed Tahir Efendi’nin deyişiyle “münakkah” yani ayıklanıp en iyi kısımları seçilmiş bir eserdir. Ahlâk-ı Alâi’nin seçilmiş kısımları haricinde eserin sonuna itikat ve edebe dair soru-cevap bölümü de eklenmiştir. Bu bölümde insanın fiilleri, istihare, istişare, insanın nereden gelip nereye gittiği gibi bazı konular işlenmiştir. Ayrıca bu bölümde bir şeyhin kendisini ifsat etmeye çalışan şeytan ile olan mücadelesini anlatan bir hikâye de mevcuttur. Kitabın ikinci baskısının kapağındaki ibareden idadilerin dördüncü senesinde ders kitabı olarak okutulduğunu da anlıyoruz.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Medeniyet dünyamızın kurucu metinlerinden Ahlâk-ı Alâi, Kınalızâde Ali Efendi’nin hikmet-i ameliyye yani ahlâk ilmine dair yazdığı önemli bir eseridir. Bu eser İbn Miskeveyh’in Tehzîbü’l-Ahlâk’ı, Nasîrüddin Tûsî’nin Ahlâk-ı Nâsırî’si ve Celâleddin Devvânî’nin Ahlâk-ı Celâlî’sinin Osmanlı ilim dünyasındaki devamı niteliğindedir. Kınalızâde, eserini meydana getirirken yukarıda sayılan kitaplardan, Gazzâlî’nin İhyâ-i Ulûmi’d-Din’inden ve İslâm ahlâk literatüründeki diğer pek çok eserden istifade etmiştir. Ahlâk-ı Alâi’yi önemli kılan Türkçede felsefi olarak yazılmış ilk ahlâk kitabı olmasıdır. Ayrıca yazıldığı günden Osmanlı’nın son dönemlerine kadar medrese ve mekteplerde okutulan ahlâk dersleri için esas kabul edilmesi de eserin meşhur ve yaygın bir hale gelmesinde oldukça etkili olmuştur.
Bergüzâr-ı Ahlâk ise Ahlâk-ı Alâi’nin ihtisarı mahiyetindedir. Yağlıkçızâde Ahmed Rıfat Efendi Ahlâk-ı Alâi’nin ibareleri ve içeriğinin biraz muğlakça olduğunu ve istifade etmek isteyenlerin külfetten kurtulması için bu eseri ihtisar ettiğini söyler. Bergüzâr, Bursalı Mehmed Tahir Efendi’nin deyişiyle “münakkah” yani ayıklanıp en iyi kısımları seçilmiş bir eserdir. Ahlâk-ı Alâi’nin seçilmiş kısımları haricinde eserin sonuna itikat ve edebe dair soru-cevap bölümü de eklenmiştir. Bu bölümde insanın fiilleri, istihare, istişare, insanın nereden gelip nereye gittiği gibi bazı konular işlenmiştir. Ayrıca bu bölümde bir şeyhin kendisini ifsat etmeye çalışan şeytan ile olan mücadelesini anlatan bir hikâye de mevcuttur. Kitabın ikinci baskısının kapağındaki ibareden idadilerin dördüncü senesinde ders kitabı olarak okutulduğunu da anlıyoruz.

Kapat