Müziğimizin gelenekselliğinde kuşkusuz meşkin önemi büyüktür. Meşk, müziğin geleneksel kaideler göz önünde bulundurularak ustadan çırağa semai yolla aktarılması esasına dayanır. Müziğin işitsel olarak aktarılması icraya ait ayrıntıların aktarılmasında büyük fayda sağlasa da birçok önemli bestecinin eserlerinin günümüze ulaşmamasına neden olmuştur. Eserlerin yazılı bir kaynağa aktarılmaması ve günümüze ulaşamaması meşkin olumsuz yanına bir örnek olarak verilebilir. Kayıt altına alınmak suretiyle günümüze gelen eserlerin notalarının icraya ait ayrıntıları (üslup, tavır vs.) göstermemesi de notanın eksik yönlerindendir. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de eserin notaya alınması yetmemekte ve eksik katan kısımlar için meşke ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çatışma Abidin Özpek bestelerinin meşkini sayısal olarak da olsa mümkün hale getirmek için hazırlanmıştır. Eserlerin notaları ve eserleri oluşturan unsurlara ilişkin bilgiler bölümler halinde verilmiş, bu sayede eserlerin bir bütün olarak kavratılması amaçlanmıştır. Birinci bölümde eserlere ait notalara, ikinci bölümde eserlerin güftekar/şairlerine ait bilgilere, üçüncü bölümde eserlerin formları hakkında bilgilere, dördüncü bölümde ise eserlerin usul bilgilerine ve usullerin eserler üzerinde (giriş bölümlerinde) tatbikine yer verilmiştir. Birinci bölümünün girişinde yer alan karekod sayesinde, eserlerin ses kaydına ulaşmak ve nota ile icranın eş zamanlı takip edilmesi mümkün olabilecektir. Bestecisi, güftekarı/ şairi, form bilgisi ve usulü hakkında bilgi sahibi olunan eser, birinci ağızdan ses kaydının dinlenmesiyle kavranmış olacak ve tabiri caiz ise sayısal meşk gerçekleşmiş olacaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | 78,35 | 235,06 |
6 | 41,37 | 248,20 |
9 | 29,04 | 261,37 |
12 | 22,87 | 274,49 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,10 | 215,10 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Müziğimizin gelenekselliğinde kuşkusuz meşkin önemi büyüktür. Meşk, müziğin geleneksel kaideler göz önünde bulundurularak ustadan çırağa semai yolla aktarılması esasına dayanır. Müziğin işitsel olarak aktarılması icraya ait ayrıntıların aktarılmasında büyük fayda sağlasa da birçok önemli bestecinin eserlerinin günümüze ulaşmamasına neden olmuştur. Eserlerin yazılı bir kaynağa aktarılmaması ve günümüze ulaşamaması meşkin olumsuz yanına bir örnek olarak verilebilir. Kayıt altına alınmak suretiyle günümüze gelen eserlerin notalarının icraya ait ayrıntıları (üslup, tavır vs.) göstermemesi de notanın eksik yönlerindendir. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de eserin notaya alınması yetmemekte ve eksik katan kısımlar için meşke ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çatışma Abidin Özpek bestelerinin meşkini sayısal olarak da olsa mümkün hale getirmek için hazırlanmıştır. Eserlerin notaları ve eserleri oluşturan unsurlara ilişkin bilgiler bölümler halinde verilmiş, bu sayede eserlerin bir bütün olarak kavratılması amaçlanmıştır. Birinci bölümde eserlere ait notalara, ikinci bölümde eserlerin güftekar/şairlerine ait bilgilere, üçüncü bölümde eserlerin formları hakkında bilgilere, dördüncü bölümde ise eserlerin usul bilgilerine ve usullerin eserler üzerinde (giriş bölümlerinde) tatbikine yer verilmiştir. Birinci bölümünün girişinde yer alan karekod sayesinde, eserlerin ses kaydına ulaşmak ve nota ile icranın eş zamanlı takip edilmesi mümkün olabilecektir. Bestecisi, güftekarı/ şairi, form bilgisi ve usulü hakkında bilgi sahibi olunan eser, birinci ağızdan ses kaydının dinlenmesiyle kavranmış olacak ve tabiri caiz ise sayısal meşk gerçekleşmiş olacaktır.