Bilgi Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları Bir Sosyal Bilimler Felsefi Çalışması

Stok Kodu:
9789944162210
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
190
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2015-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%23 indirimli
240,00TL
184,80TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,65TL
Havale/EFT ile: 181,10TL
Temin süresi 6 gündür.
9789944162210
459592
Bilgi Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları
Bilgi Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları Bir Sosyal Bilimler Felsefi Çalışması
184.80

Aşkın kaynaklı Vahyin tarihe girişinin tarihsel-toplumsal zemini, Ðslâm'ın doğmaya başlaması, metin olarak tarihte, tarihle ve tarih aracılığıyla hatta yardımıyla Kur'ân'ın kuruluşu; onda geçen hâdiseler, ilişkiler, terim, kelime, kavram, inanç ve uygulamalar; Peygamber'in kendisine ve davranış tarzına (Sünnet) dâir anlatılar; kurucu ve kurulan kelime, kavram, inanç, uygulama ve diğerlerinden müteşekkil Hadisler; Kur'ân'a ve Peygamber'e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler (ki bunların tamamına fenomenolojinin özel ve özgün kullanımı ve tanımıyla ‘bilgi' adını veriyoruz) din sosyolojisine dönüştürülen bir fenomenolojik bilgi sosyolojisi bakış açısıyla; yani “her türden dinsel ‘bilgi'nin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği ve anlamlandırılabileceği” görüşüyle yeniden ve tekrar tekrar incelenmelidir.

Tamamlayıcılık bakımından, aynı görüşle günümüz hâlleriyle de incelenmelidirler hepsi. Aksi takdirde, bilgidin sosyolojisi bir “tarihsel çaba” niteliğinden çıkıp “tarih çabası”na dönüşüverir. Hâlbuki, varsa, anlam ve anlamlandırma ve böylece “dinsel dünyâ kurma” ayrılıkları, geçmiş ve bugünü karşılaştırmalı bir “tarihsel çaba” ile tespit edilebilir ve anlaşılabilir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 67,32    201,95   
6 35,54    213,24   
9 24,95    224,55   
12 19,65    235,82   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 184,80    184,80   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Aşkın kaynaklı Vahyin tarihe girişinin tarihsel-toplumsal zemini, Ðslâm'ın doğmaya başlaması, metin olarak tarihte, tarihle ve tarih aracılığıyla hatta yardımıyla Kur'ân'ın kuruluşu; onda geçen hâdiseler, ilişkiler, terim, kelime, kavram, inanç ve uygulamalar; Peygamber'in kendisine ve davranış tarzına (Sünnet) dâir anlatılar; kurucu ve kurulan kelime, kavram, inanç, uygulama ve diğerlerinden müteşekkil Hadisler; Kur'ân'a ve Peygamber'e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler (ki bunların tamamına fenomenolojinin özel ve özgün kullanımı ve tanımıyla ‘bilgi' adını veriyoruz) din sosyolojisine dönüştürülen bir fenomenolojik bilgi sosyolojisi bakış açısıyla; yani “her türden dinsel ‘bilgi'nin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği ve anlamlandırılabileceği” görüşüyle yeniden ve tekrar tekrar incelenmelidir.

Tamamlayıcılık bakımından, aynı görüşle günümüz hâlleriyle de incelenmelidirler hepsi. Aksi takdirde, bilgidin sosyolojisi bir “tarihsel çaba” niteliğinden çıkıp “tarih çabası”na dönüşüverir. Hâlbuki, varsa, anlam ve anlamlandırma ve böylece “dinsel dünyâ kurma” ayrılıkları, geçmiş ve bugünü karşılaştırmalı bir “tarihsel çaba” ile tespit edilebilir ve anlaşılabilir.

Kapat