Bu kitapta Eylül 1993 kurulan Bilkent Senfoni Orkestrası gelişiminin tarihsel ve teorik bilimsel analizi ilk defa veriliyor. Uluslararası olmasıyla birlikte, aynı zamanda dünyada ilk defa farklı ülke ve milletlerden olan sanatçılar bir araya gelip, orkestranın daimi kadrosunu oluşturmuşlar. İlk denemeye rağmen, orkestra kısa sürede en yüksek yaratıcı sonuçları elde etmiş oldu. Bilkent Üniversitesi bünyesinde kurulan Bilkent Senfoni Orkestrası, kuruluşundan itibaren üniversite kurucusu İhsan Doğramacı tarafından finanse ediliyordu. En önemli özelliği, Türkiye’de ve dünyada tek özel uluslararası sanat topluluğu olmasıdır.
Bu kitapta orkestranın kuruluş nedenleri ve oluşum süreci anlatılıyor. Herhalde bu orkestra dünyada sürekli faaliyet gösteren tek uluslararası sanat topluluğudur. Orkestranın kendine özgü profesyonel görünüm ve beceri kazanma nedenleri uluslararası kadro politikası ve repertuvar planlamasından kaynaklanmaktadır. Orkestranın repertuvar politikası ise her yıl Viyana klasik müzik temsilcilerinin senfonileri, Fransız romantik ve empressionist bestecilerinin eserlerini yorumlamak idi. Özel olarak en büyük önem Rus klasik müziğine veriliyordu. Rus müziği kapsamına Sovyet Rus dönemine ait besteciler de dahildirler. Kurulduğu ilk günden itibaren, Bilkent orkestrasının repertuvar konsepsiyası senfoni eserlerinin yeni yöntemlerle yorumlama fikrine tabi olmuştur. Orkestra bu yorumları çeşitli Avrupa ve Rus okullarını temsil eden orkestra şefleri yapacaktı. Bu çalışmada ilk defa; Alman esrlerini Alman şefiyle, Fransız eserleri Fransız şefiyle, Rus eserleri Rus şefiyle analizleri yapılıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | 13,30 | 39,89 |
6 | 7,02 | 42,12 |
9 | 4,93 | 44,35 |
12 | 3,88 | 46,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 36,50 | 36,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu kitapta Eylül 1993 kurulan Bilkent Senfoni Orkestrası gelişiminin tarihsel ve teorik bilimsel analizi ilk defa veriliyor. Uluslararası olmasıyla birlikte, aynı zamanda dünyada ilk defa farklı ülke ve milletlerden olan sanatçılar bir araya gelip, orkestranın daimi kadrosunu oluşturmuşlar. İlk denemeye rağmen, orkestra kısa sürede en yüksek yaratıcı sonuçları elde etmiş oldu. Bilkent Üniversitesi bünyesinde kurulan Bilkent Senfoni Orkestrası, kuruluşundan itibaren üniversite kurucusu İhsan Doğramacı tarafından finanse ediliyordu. En önemli özelliği, Türkiye’de ve dünyada tek özel uluslararası sanat topluluğu olmasıdır.
Bu kitapta orkestranın kuruluş nedenleri ve oluşum süreci anlatılıyor. Herhalde bu orkestra dünyada sürekli faaliyet gösteren tek uluslararası sanat topluluğudur. Orkestranın kendine özgü profesyonel görünüm ve beceri kazanma nedenleri uluslararası kadro politikası ve repertuvar planlamasından kaynaklanmaktadır. Orkestranın repertuvar politikası ise her yıl Viyana klasik müzik temsilcilerinin senfonileri, Fransız romantik ve empressionist bestecilerinin eserlerini yorumlamak idi. Özel olarak en büyük önem Rus klasik müziğine veriliyordu. Rus müziği kapsamına Sovyet Rus dönemine ait besteciler de dahildirler. Kurulduğu ilk günden itibaren, Bilkent orkestrasının repertuvar konsepsiyası senfoni eserlerinin yeni yöntemlerle yorumlama fikrine tabi olmuştur. Orkestra bu yorumları çeşitli Avrupa ve Rus okullarını temsil eden orkestra şefleri yapacaktı. Bu çalışmada ilk defa; Alman esrlerini Alman şefiyle, Fransız eserleri Fransız şefiyle, Rus eserleri Rus şefiyle analizleri yapılıyor.