Bir Bilimsel Felsefeci Olarak Yaman Örs’ün Yaklaşımıyla Etik’in Anlamı ve Anlamsızlığı

Stok Kodu:
9786054334711
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
320
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%30 indirimli
400,00TL
280,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,78TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054334711
481833
Bir Bilimsel Felsefeci Olarak Yaman Örs’ün Yaklaşımıyla Etik’in Anlamı ve Anlamsızlığı
Bir Bilimsel Felsefeci Olarak Yaman Örs’ün Yaklaşımıyla Etik’in Anlamı ve Anlamsızlığı
280.00

Elinizdeki kitap, beş ana başlıktan / bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, "Yaman Örs'ün Bilimsel Felsefe Yaklaşımının Ana Çizgileri" başlığını taşımaktadır. Bu bölümde yazarın konuyla ilgili olarak beş yazısını kullanmayı uygun gördüm. Konusunun Etik olmasına karşılık bu kitapta yazarın felsefi görüşlerini içeren ayrı bir bölüme yer vermemin nedeni, bir felsefecinin felsefi görüşlerini, yaklaşımlarını anlamadan, onun etik ve etiğin uygulamalı alt dalları olan biyoetik ve tıp etiği yazılarının altında yatan tutum ve yaklaşımı anlamanın çok zor olacağını düşünmemdir. Görüleceği gibi yazarın görüşleri, etiğe olan bakış açısını önemli ölçüde etkilemiştir. Kitabın "Etik Yazıları"nı içeren ikinci bölümünde, yazarın daha çok, genel olarak etik konularına yaklaşımını içeren yazılarına öncelik vermeye çalıştım. Üçüncü bölümdeki yazılarda karşımıza çıkan "Felsefenin Etiği", "Felsefe Yapmanın Etiği" terimleri, yazarımız dışında daha önce bir başka düşünür tarafından kullanılmamış; kullanılmış olsa da en azından onların anlam içeriği dizgeli bir biçimde ortaya konmamış olabilir. Bu bölümdeki yazıları, gerek bu açıdan gerekse konunun kendine özgülüğünden dolayı ötekilerden ayrı tutmayı uygun gördüm. Son iki bölüme gelince, aslında "Biyoetik Yazıları" başlığı altında "Tıp Etiği Yazıları" da toplanabilirdi; çünkü Biyoetik, Tıp Etiği alanını da içine alan, ondan daha kapsamlı bir akademik alandır. Öte yandan, yazarın tıp kökenli bir bilimsel felsefeci olmasına bağlı olarak da Tıp Etiği konularına burada ayrı bir yer vermek anlamsız kaçmayacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Elinizdeki kitap, beş ana başlıktan / bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, "Yaman Örs'ün Bilimsel Felsefe Yaklaşımının Ana Çizgileri" başlığını taşımaktadır. Bu bölümde yazarın konuyla ilgili olarak beş yazısını kullanmayı uygun gördüm. Konusunun Etik olmasına karşılık bu kitapta yazarın felsefi görüşlerini içeren ayrı bir bölüme yer vermemin nedeni, bir felsefecinin felsefi görüşlerini, yaklaşımlarını anlamadan, onun etik ve etiğin uygulamalı alt dalları olan biyoetik ve tıp etiği yazılarının altında yatan tutum ve yaklaşımı anlamanın çok zor olacağını düşünmemdir. Görüleceği gibi yazarın görüşleri, etiğe olan bakış açısını önemli ölçüde etkilemiştir. Kitabın "Etik Yazıları"nı içeren ikinci bölümünde, yazarın daha çok, genel olarak etik konularına yaklaşımını içeren yazılarına öncelik vermeye çalıştım. Üçüncü bölümdeki yazılarda karşımıza çıkan "Felsefenin Etiği", "Felsefe Yapmanın Etiği" terimleri, yazarımız dışında daha önce bir başka düşünür tarafından kullanılmamış; kullanılmış olsa da en azından onların anlam içeriği dizgeli bir biçimde ortaya konmamış olabilir. Bu bölümdeki yazıları, gerek bu açıdan gerekse konunun kendine özgülüğünden dolayı ötekilerden ayrı tutmayı uygun gördüm. Son iki bölüme gelince, aslında "Biyoetik Yazıları" başlığı altında "Tıp Etiği Yazıları" da toplanabilirdi; çünkü Biyoetik, Tıp Etiği alanını da içine alan, ondan daha kapsamlı bir akademik alandır. Öte yandan, yazarın tıp kökenli bir bilimsel felsefeci olmasına bağlı olarak da Tıp Etiği konularına burada ayrı bir yer vermek anlamsız kaçmayacaktır.

Kapat