Bir Yanılsamanın Geleceği ve Neden Savaş?

Stok Kodu:
9786256029156
Boyut:
13.5x19.5
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
120,00TL
84,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,93TL
Havale/EFT ile: 82,32TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256029156
923311
Bir Yanılsamanın Geleceği ve Neden Savaş?
Bir Yanılsamanın Geleceği ve Neden Savaş?
84.00

Freud’un, biri 1927 yılında yazılmış Bir Yanılsamanın Geleceği ile diğeri 1932 tarihli Albert Einstein ile mektuplaşması olan Neden Savaş? isimli iki eseri de aradan geçen yüzyıla yakın bir süreye rağmen güncelliklerini ve değerlerini koruyor. Freud, Bir Yanılsamanın Geleceği’nde daha sonra kapsamlı olarak ele alacağı uygarlık meselesine ince bir giriş yapıyor. Uygarlık, varlığını, insanlığın korkularından ve bu korkularını dindirme ihtiyaçlarından ortaya çıkan dinî öğretilere mi borçlu? Psikanalizin, Tanrı inancına dair ortaya koyduğu devrim niteliğindeki ilkeler ortadayken bunu savunabilir miyiz? Freud, bu can alıcı soruları çalışmasının merkezine koyarak bir süreç olarak ele aldığı uygarlık ve tanrısal inanç arasında amansız bir diyalog kuruyor. Einstein ile Freud arasında, “İnsanlar neden savaşır?” sorusuna yanıt arayan yazışmalara dayanan Neden Savaş? ise her iki deha tarafından ortaya konan önermelerin bugün hâlâ geçerli olduğu entelektüel bir şölen. Freud, yasanın, insanın savaşma arzusu karşısındaki rolünü insanın bilinçaltı ve doğuştan gelen ilksel dürtüleriyle açıkladığı argümanına şöyle nihayet veriyor: “Hukukun aslen kaba kuvvet olduğu ve bugün bile şiddetin desteği olmadan hiçbir şey yapamayacağı gerçeğini göz ardı edersek, yanlış bir hesap yapmış oluruz.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Freud’un, biri 1927 yılında yazılmış Bir Yanılsamanın Geleceği ile diğeri 1932 tarihli Albert Einstein ile mektuplaşması olan Neden Savaş? isimli iki eseri de aradan geçen yüzyıla yakın bir süreye rağmen güncelliklerini ve değerlerini koruyor. Freud, Bir Yanılsamanın Geleceği’nde daha sonra kapsamlı olarak ele alacağı uygarlık meselesine ince bir giriş yapıyor. Uygarlık, varlığını, insanlığın korkularından ve bu korkularını dindirme ihtiyaçlarından ortaya çıkan dinî öğretilere mi borçlu? Psikanalizin, Tanrı inancına dair ortaya koyduğu devrim niteliğindeki ilkeler ortadayken bunu savunabilir miyiz? Freud, bu can alıcı soruları çalışmasının merkezine koyarak bir süreç olarak ele aldığı uygarlık ve tanrısal inanç arasında amansız bir diyalog kuruyor. Einstein ile Freud arasında, “İnsanlar neden savaşır?” sorusuna yanıt arayan yazışmalara dayanan Neden Savaş? ise her iki deha tarafından ortaya konan önermelerin bugün hâlâ geçerli olduğu entelektüel bir şölen. Freud, yasanın, insanın savaşma arzusu karşısındaki rolünü insanın bilinçaltı ve doğuştan gelen ilksel dürtüleriyle açıkladığı argümanına şöyle nihayet veriyor: “Hukukun aslen kaba kuvvet olduğu ve bugün bile şiddetin desteği olmadan hiçbir şey yapamayacağı gerçeğini göz ardı edersek, yanlış bir hesap yapmış oluruz.”

Kapat