Bir Yöntem Olarak Makasıdi Tefsir

Stok Kodu:
9789755486291
Boyut:
13.5x21.5
Sayfa Sayısı:
264
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
250,00TL
187,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,94TL
Havale/EFT ile: 183,75TL
Temin süresi 6 gündür.
9789755486291
638770
Bir Yöntem Olarak Makasıdi Tefsir
Bir Yöntem Olarak Makasıdi Tefsir
187.50

Erdemli birey ve toplumun oluşumuna katkı sunan değerleri insanlığa sunan Kur’ân’ın özünü teşkil eden tevhid inancı, insanı sadece Allah’a kul olmaya çağırarak onun hem aklını hem de iradesini özgürleştirmeyi amaçlamaktadır.  

Ancak erdemli bireyin ve toplumun oluşumu, sadece Kur’ân’ın lafzî manasıyla değil onun ruhu mesabesindeki yüce amaçları doğrultusunda tefsir edilmesiyle mümkün olabilmektedir. Keza, toplumun ıslahı ve yeryüzünün imarı da ancak Kur’ân’ın temel hedefleri olan tevhid merkezli varlık tasavvuru, hakka ve adalete şahitlik etme, hürriyet ve emniyetin sağlanması ile gerçekleşebilir.

Kur’ân’ın ilk muhatabı olan Hz. Muhammed (as), Kur’ân’ın hem zâhirî manasını hem de amaçlarını yaşayarak sahâbeye öğretmiştir. Sonraki dönemlerde yaşayan Müslümanlar da Hz. Peygamberin ve sahabenin makâsıdî anlayışından istifade ederek İslâmî değerleri yaşamaya çalışmış, ahlâkî ve insanî değerler bağlamında asırlar boyunca insanlığa model olmuşlardır. 

Ancak zamanla Kur’an’ın makâsıdî boyutu terkedilip Kur’ân’ın lafzî yönüne ağırlık verilince düşünce ve değerlerde donukluk ve gerileme yaşanmıştır. Bunun sonucunda Müslüman toplumlarda zihnî donukluk ve bölünmüşlük ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile bir nebze de olsa içinde bulunduğumuz olumsuz durumdan çıkabilmek için Kur’an’ın amaçlarının yeniden müctehitlerin kıblesi haline gelmenin önemine dikkat çekmektir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 68,30    204,90   
6 36,06    216,36   
9 25,31    227,83   
12 19,94    239,27   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 187,50    187,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Erdemli birey ve toplumun oluşumuna katkı sunan değerleri insanlığa sunan Kur’ân’ın özünü teşkil eden tevhid inancı, insanı sadece Allah’a kul olmaya çağırarak onun hem aklını hem de iradesini özgürleştirmeyi amaçlamaktadır.  

Ancak erdemli bireyin ve toplumun oluşumu, sadece Kur’ân’ın lafzî manasıyla değil onun ruhu mesabesindeki yüce amaçları doğrultusunda tefsir edilmesiyle mümkün olabilmektedir. Keza, toplumun ıslahı ve yeryüzünün imarı da ancak Kur’ân’ın temel hedefleri olan tevhid merkezli varlık tasavvuru, hakka ve adalete şahitlik etme, hürriyet ve emniyetin sağlanması ile gerçekleşebilir.

Kur’ân’ın ilk muhatabı olan Hz. Muhammed (as), Kur’ân’ın hem zâhirî manasını hem de amaçlarını yaşayarak sahâbeye öğretmiştir. Sonraki dönemlerde yaşayan Müslümanlar da Hz. Peygamberin ve sahabenin makâsıdî anlayışından istifade ederek İslâmî değerleri yaşamaya çalışmış, ahlâkî ve insanî değerler bağlamında asırlar boyunca insanlığa model olmuşlardır. 

Ancak zamanla Kur’an’ın makâsıdî boyutu terkedilip Kur’ân’ın lafzî yönüne ağırlık verilince düşünce ve değerlerde donukluk ve gerileme yaşanmıştır. Bunun sonucunda Müslüman toplumlarda zihnî donukluk ve bölünmüşlük ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile bir nebze de olsa içinde bulunduğumuz olumsuz durumdan çıkabilmek için Kur’an’ın amaçlarının yeniden müctehitlerin kıblesi haline gelmenin önemine dikkat çekmektir.

Kapat