Yaşanılan bölgeye, kültüre ve değerlere farklılığın anlamlandırıldığı bir süreçte soahiplenilen kimlikler dünyasında insanı, onun kültürel ve inançsal değerlerini dikkate olmaksızın uluslararası ilişkiler gerçeğini, bu gerçekliğin çatışma ve işbirliği şeklindeki işleyiş biçimini anlayabilmek mümkün değildir. İnsanın ve ona ait kültür ve değerlerin yok sayıldığı ve siyasal süreçleri salt resmi kanallarla yürütülen faaliyet alanı olarak gören bir siyasal inceleme, dış veya iç ayrımına gitmeksizin siyasete ilişkin herhangi bir gerçekliği açıklayabilmekten uzaktır. Dünyanın geri kalanına karşı kendi liberal kimliğine ilişkin değerlerini, evrensellik temasıyla ileri sürerek küresel meşrulaştıncı kimlik üstlenen aktörler tarafından medeni/barbar temasın° dayalı ötekileştirmelere göre oluşturulan dış politika gündemlerinin yarattığı çatışma ve şiddet. sadece onların dış çevrelerinde değil, ülkesel alanlarında da sorunlara yol açmaktadır. Toplumların birbirlerinin değerlerini tehdit olarak algıladığı islamofobi, iç ve dış boyutlarıyla önemli bir siyasal sorun olanıdır. Dolayısıyla çeşitli toplumsal kimliklere ait değer, kültür ve inanç farklılıklarının "serseri", "barbar" veya "terörist" şeklinde bir tehdit olarak dış politika gündemine alınması, ötekinin meşru hedef haline getirildiği çatışmacı bir uluslararası poli-tika gerçeğini doğurmakladır. Bu çerçevede "biz" ve "ötekiler" ayrımını öncelikle kuramsal açıdan ele alan bu çalışma, Siyaset Bilimi ile özelde Uluslararası ilişkiler Disiplini'ne özgün bir içerikle küresel meşrulaştıncı kimlik kavramını ve kimlik perspektifinden yapılan bir siyaset tanımını kazandırmayı hedeflemiştir.
Dış politika karar ve uygulamalarının kimlikler çerçevesinde anlaşılabileceği yönünde bir antolojik bakış açısına dayanan bu kitap, kimliğin uluslararası ilişkilerde yaşanan çatışma ve işbirliği süreçlerini ve ülke toplumlannı nasıl etkilediğini kuramsal yönden ve örnek olay çalışmalarıyla açıklamak amacıyla kaleme alınmıştır. Bu açıdan sadece devlet kimliği değil; iç siyasal ve toplumsal ilişkiler de dikkate alınarak ulus kimliklerinin yanı sıra toplumsal kimliklerin siyasal süreçlerde oynadığı roller, farklı kıta ve bölgelerde yer olan geniş bir coğrafya üzerinden açıklanmıştır. Buna göre tarihsel yönleriyle Türkiye, istisnacılık açısından ABD. Yahudi kimliği ile İsrail, Suudi Arabistan ve İran arasındaki rekabet alanı olarak Lübnan, enerji boyutu da cleıhil olmak üzere Rusya ve diğer Sovyet ardılı 15 devlet aktörü; kimlik ve dış politika ilişkisi açısından incelenmişti . Ayrıca Brexit sonrası ABnin bugünü ve geleceği ile sömürgeciliğin günümüz ASEAN bölgesindeki işbirliği ve çatışma süreçlerine olan etkileri de siz değerli okuyucularo kimlik perspektifinden sunulmuştur.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | 52,33 | 156,98 |
6 | 27,63 | 165,76 |
9 | 19,39 | 174,55 |
12 | 15,28 | 183,31 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 143,65 | 143,65 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Yaşanılan bölgeye, kültüre ve değerlere farklılığın anlamlandırıldığı bir süreçte soahiplenilen kimlikler dünyasında insanı, onun kültürel ve inançsal değerlerini dikkate olmaksızın uluslararası ilişkiler gerçeğini, bu gerçekliğin çatışma ve işbirliği şeklindeki işleyiş biçimini anlayabilmek mümkün değildir. İnsanın ve ona ait kültür ve değerlerin yok sayıldığı ve siyasal süreçleri salt resmi kanallarla yürütülen faaliyet alanı olarak gören bir siyasal inceleme, dış veya iç ayrımına gitmeksizin siyasete ilişkin herhangi bir gerçekliği açıklayabilmekten uzaktır. Dünyanın geri kalanına karşı kendi liberal kimliğine ilişkin değerlerini, evrensellik temasıyla ileri sürerek küresel meşrulaştıncı kimlik üstlenen aktörler tarafından medeni/barbar temasın° dayalı ötekileştirmelere göre oluşturulan dış politika gündemlerinin yarattığı çatışma ve şiddet. sadece onların dış çevrelerinde değil, ülkesel alanlarında da sorunlara yol açmaktadır. Toplumların birbirlerinin değerlerini tehdit olarak algıladığı islamofobi, iç ve dış boyutlarıyla önemli bir siyasal sorun olanıdır. Dolayısıyla çeşitli toplumsal kimliklere ait değer, kültür ve inanç farklılıklarının "serseri", "barbar" veya "terörist" şeklinde bir tehdit olarak dış politika gündemine alınması, ötekinin meşru hedef haline getirildiği çatışmacı bir uluslararası poli-tika gerçeğini doğurmakladır. Bu çerçevede "biz" ve "ötekiler" ayrımını öncelikle kuramsal açıdan ele alan bu çalışma, Siyaset Bilimi ile özelde Uluslararası ilişkiler Disiplini'ne özgün bir içerikle küresel meşrulaştıncı kimlik kavramını ve kimlik perspektifinden yapılan bir siyaset tanımını kazandırmayı hedeflemiştir.
Dış politika karar ve uygulamalarının kimlikler çerçevesinde anlaşılabileceği yönünde bir antolojik bakış açısına dayanan bu kitap, kimliğin uluslararası ilişkilerde yaşanan çatışma ve işbirliği süreçlerini ve ülke toplumlannı nasıl etkilediğini kuramsal yönden ve örnek olay çalışmalarıyla açıklamak amacıyla kaleme alınmıştır. Bu açıdan sadece devlet kimliği değil; iç siyasal ve toplumsal ilişkiler de dikkate alınarak ulus kimliklerinin yanı sıra toplumsal kimliklerin siyasal süreçlerde oynadığı roller, farklı kıta ve bölgelerde yer olan geniş bir coğrafya üzerinden açıklanmıştır. Buna göre tarihsel yönleriyle Türkiye, istisnacılık açısından ABD. Yahudi kimliği ile İsrail, Suudi Arabistan ve İran arasındaki rekabet alanı olarak Lübnan, enerji boyutu da cleıhil olmak üzere Rusya ve diğer Sovyet ardılı 15 devlet aktörü; kimlik ve dış politika ilişkisi açısından incelenmişti . Ayrıca Brexit sonrası ABnin bugünü ve geleceği ile sömürgeciliğin günümüz ASEAN bölgesindeki işbirliği ve çatışma süreçlerine olan etkileri de siz değerli okuyucularo kimlik perspektifinden sunulmuştur.