Bütün İlkleri Yeniden Yaşa

Stok Kodu:
9786057146212
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
320
Basım Tarihi:
2022-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
220,00TL
176,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,72TL
Havale/EFT ile: 172,48TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057146212
623390
Bütün İlkleri Yeniden Yaşa
Bütün İlkleri Yeniden Yaşa
176.00

Kendisinden başkasını haklı olarak göremeyen bir yapıdan, başkasının haklarını savunması beklenemez. Değişmemeyi temel alan bir kişiliğin değişim yanlısı olması beklenemez. Acımasız, bencil ve merhametsiz birinden, adına birlikte denen o koca örtünün bir ucundan tutup da serme işlemine katılması beklenemez. Bütün bu beklenemezler gerçekleşirse, sonuç doğal olarak on iki tane eylül olur.
Ve herkesin vardır elbet bir on iki eylülü. Hatırlamasa da, herkes elbet bir gün çocuk olmuştur. Ve tıpkı çocuk-bedeninin olduğu gibi, yetişkin-ruhunun da ırzına geçilir. Ve ikisinin de bıraktığı iz aynıdır. Çocuğun sömürülmesine ses çıkarmayan bir sistemin, çocuk bedenine ‘sahip’ çıkması garip bir tutumdur. Gençliği baştacı eden bir sistemin genci yok etmesi acaip bir tutumdur. Bu garip, bu acaip tutumların büyüttüğü, beslediği, yarattığı yetişkinlerin; kendilerine, birbirlerine ve hayata karşı hoyrat ve unutkan tutumlarında da şaşırılacak bir yan yoktur.

Ve salt daha güçlü olduğu için, bir hayata doğrudan el koyabilen biriyle, bir bedene el koyarak hayat yıkan biri arasında, sadece ‘zulmün kalitesizliği’ açısından bir fark vardır.

Bütün ilkleri yeniden yaşamak mümkün olmayabilir, ama aynı hataları tekrarlayıp durmaktan imtina etmek mümkün. İfşa etmekle edebiyat arasındaki fark gibi, yaşamakla seyretmek arasındaki fark da burada yatıyordur belki.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 64,11    192,33   
6 33,85    203,09   
9 23,76    213,86   
12 18,72    224,59   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,00    176,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kendisinden başkasını haklı olarak göremeyen bir yapıdan, başkasının haklarını savunması beklenemez. Değişmemeyi temel alan bir kişiliğin değişim yanlısı olması beklenemez. Acımasız, bencil ve merhametsiz birinden, adına birlikte denen o koca örtünün bir ucundan tutup da serme işlemine katılması beklenemez. Bütün bu beklenemezler gerçekleşirse, sonuç doğal olarak on iki tane eylül olur.
Ve herkesin vardır elbet bir on iki eylülü. Hatırlamasa da, herkes elbet bir gün çocuk olmuştur. Ve tıpkı çocuk-bedeninin olduğu gibi, yetişkin-ruhunun da ırzına geçilir. Ve ikisinin de bıraktığı iz aynıdır. Çocuğun sömürülmesine ses çıkarmayan bir sistemin, çocuk bedenine ‘sahip’ çıkması garip bir tutumdur. Gençliği baştacı eden bir sistemin genci yok etmesi acaip bir tutumdur. Bu garip, bu acaip tutumların büyüttüğü, beslediği, yarattığı yetişkinlerin; kendilerine, birbirlerine ve hayata karşı hoyrat ve unutkan tutumlarında da şaşırılacak bir yan yoktur.

Ve salt daha güçlü olduğu için, bir hayata doğrudan el koyabilen biriyle, bir bedene el koyarak hayat yıkan biri arasında, sadece ‘zulmün kalitesizliği’ açısından bir fark vardır.

Bütün ilkleri yeniden yaşamak mümkün olmayabilir, ama aynı hataları tekrarlayıp durmaktan imtina etmek mümkün. İfşa etmekle edebiyat arasındaki fark gibi, yaşamakla seyretmek arasındaki fark da burada yatıyordur belki.

Kapat