Bütün Yönleriyle Mevlana Celaleddin Yaşamı - Felsefesi - Düşünceleri -Şiirleri

Stok Kodu:
9789754470918
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
166
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2003-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%35 indirimli
30,00TL
19,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 2,07TL
Havale/EFT ile: 19,11TL
Temin süresi 6 gündür.
9789754470918
506715
Bütün Yönleriyle Mevlana Celaleddin
Bütün Yönleriyle Mevlana Celaleddin Yaşamı - Felsefesi - Düşünceleri -Şiirleri
19.50

Yediyüz yılı aşkın bir süredir, Anadolu'nun sınırlarını aşan değişik inanç kurumlarının doğmasına olanak sağlayan etkisiyle ilgi çeken Mevlânâ üzerinde durulmaya değer, önemli bir konudur. Adına kurulan Mevlevilik adlı kurumla, şiiriyle, töreleriyle, ezgisi-çalgısıyla etkisini sürdüren Mevlânâ, kırsal kesimden uzak kalmasına karşın belli, varlıklı çevrelerde tutunmuş saygınlık kazanmıştır. Mevlânâ'yı anlamak, bilmek Anadolu'nun belli bir kesimini tanımak, düşünce yapısını öğrenmektir. Onun düşünceleri benimsenmese bile, Anadolu tarihindeki yeri dolayısıyla öğrenilmesi, anlaşılması gerekir. Mevlana çağına göre yeniydi, eski inançlara yenilerini katmış, Anadolu'da yeni bir davranış biçiminin yerleşmesine katkıda bulunmuştu.

Onun çalgı, içki, ezgi, tören, oyun eşliğinde sürdürdüğü gelenek, katılaştırılan inançlara karşı daha geniş bir pencere açmaktı, bunda başarılı da oldu. Mevlânâ'yı, yaşatmak onu katılaştırmak, değişmeyen bir nesneye dönüştürerek geçmişten geleceğe aktarmak değildir. Eskiye özlem duyarak, eskiyi katı bir yapı biçiminde sürdürme eğilimine kapılarak Mevlânâ'dan yana görünmek, onun düsüncesiyle, inancıyla bağdaşmaz, üstelik onun anısına saygısızlıktır. Mevlânâ içen, seven, gülen, oynayan, sevilen, sevmeyi bir din olarak benimseyen kimsedir, onun yanına bütün katılıklardan, geçmişin donmuşluğuna özlem duymaktan sıyrılıp arınarak gitmek gerekir. Bu çalışmada bu düşünceyi vurgulama, Mevlânâ ‘yı başkalarının değil, kendi ağzından dinleme yolu seçilmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 7,10    21,31   
6 3,75    22,50   
9 2,63    23,69   
12 2,07    24,88   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 19,50    19,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Yediyüz yılı aşkın bir süredir, Anadolu'nun sınırlarını aşan değişik inanç kurumlarının doğmasına olanak sağlayan etkisiyle ilgi çeken Mevlânâ üzerinde durulmaya değer, önemli bir konudur. Adına kurulan Mevlevilik adlı kurumla, şiiriyle, töreleriyle, ezgisi-çalgısıyla etkisini sürdüren Mevlânâ, kırsal kesimden uzak kalmasına karşın belli, varlıklı çevrelerde tutunmuş saygınlık kazanmıştır. Mevlânâ'yı anlamak, bilmek Anadolu'nun belli bir kesimini tanımak, düşünce yapısını öğrenmektir. Onun düşünceleri benimsenmese bile, Anadolu tarihindeki yeri dolayısıyla öğrenilmesi, anlaşılması gerekir. Mevlana çağına göre yeniydi, eski inançlara yenilerini katmış, Anadolu'da yeni bir davranış biçiminin yerleşmesine katkıda bulunmuştu.

Onun çalgı, içki, ezgi, tören, oyun eşliğinde sürdürdüğü gelenek, katılaştırılan inançlara karşı daha geniş bir pencere açmaktı, bunda başarılı da oldu. Mevlânâ'yı, yaşatmak onu katılaştırmak, değişmeyen bir nesneye dönüştürerek geçmişten geleceğe aktarmak değildir. Eskiye özlem duyarak, eskiyi katı bir yapı biçiminde sürdürme eğilimine kapılarak Mevlânâ'dan yana görünmek, onun düsüncesiyle, inancıyla bağdaşmaz, üstelik onun anısına saygısızlıktır. Mevlânâ içen, seven, gülen, oynayan, sevilen, sevmeyi bir din olarak benimseyen kimsedir, onun yanına bütün katılıklardan, geçmişin donmuşluğuna özlem duymaktan sıyrılıp arınarak gitmek gerekir. Bu çalışmada bu düşünceyi vurgulama, Mevlânâ ‘yı başkalarının değil, kendi ağzından dinleme yolu seçilmiştir.

Kapat