Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Selda Ergün, bu incelemesinde çağdaş tiyatrodaki çeşitli doğaçlama çalışmalarını ayrıntılı bir biçimde derleyerek bu konuya kendi yorumunu getiriyor. Yazar, doğaçlamanın oyuncunun doğal bir parçası olduğunu belirttikten sonra, oyuncunun doğaçlama eyleminde yazar ve yönetmen otoritesinden kurtulması gerektiğini savunuyor. Kitapta, son otuz yılın çok önemli ve tiyatro sanatını yönlendirmiş olan J. Grotowski, J. Chaikin, V. Spolin, E. Barba, P. Brook, K. Johnstone ve A. Boal'in düşünceleri, çalışma sistemleri ve oyuncu yetiştirmedeki yöntemleri anlatılıyor. Bu ustaların, doğaçlama temrinleri ve çeşitli uygulamalarla oyuncunun fantezisini geliştirme, yaratıcılığını artırma çabalarından örnekler veriliyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | 92,89 | 278,66 |
6 | 49,04 | 294,24 |
9 | 34,43 | 309,85 |
12 | 27,12 | 325,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,00 | 255,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Selda Ergün, bu incelemesinde çağdaş tiyatrodaki çeşitli doğaçlama çalışmalarını ayrıntılı bir biçimde derleyerek bu konuya kendi yorumunu getiriyor. Yazar, doğaçlamanın oyuncunun doğal bir parçası olduğunu belirttikten sonra, oyuncunun doğaçlama eyleminde yazar ve yönetmen otoritesinden kurtulması gerektiğini savunuyor. Kitapta, son otuz yılın çok önemli ve tiyatro sanatını yönlendirmiş olan J. Grotowski, J. Chaikin, V. Spolin, E. Barba, P. Brook, K. Johnstone ve A. Boal'in düşünceleri, çalışma sistemleri ve oyuncu yetiştirmedeki yöntemleri anlatılıyor. Bu ustaların, doğaçlama temrinleri ve çeşitli uygulamalarla oyuncunun fantezisini geliştirme, yaratıcılığını artırma çabalarından örnekler veriliyor.