Modern Türk şiirine Ömrümde Sükût, Otuz Beş Yaş ve Düşten Güzel adlarını taşıyan üç önemli eser kazandırmış olan Cahit Sıtkı Tarancı şiir yazmakla yetinmemiş, şiir ve şiirin meseleleri üzerinde estetik bir dikkatle durmuş bir sanatçıdır. "Güzel şiir yazmaktan başka ihtirasım yoktur" diyen ve ömrü boyunca saf şiirin peşinden koşmuş olan Tarancı şiir üzerine çok ciddi bir yoğunlukta düşünmeyi başarmıştır. Bilindiği üzere Cahit Sıtkı Tarancı poetikasını belirli bir plan içinde, derli toplu bir şekilde kaleme almış değildir. Görüşlerini sistematik olarak ortaya koymamıştır. O, şiir sanatıyla ilgili düşüncelerini özel mektupları, makaleleri, konuşmaları ile anketlere verdiği yanıtlar aracılığıyla dile getirmeyi seçmiştir. Özellikle en yakın dostu olarak nitelediği Ziya Osman Saba'ya gönderdiği mektuplarda güzel bir şiirin taşıması gereken nitelikleri uzun uzadıya izah etmiştir. Makalelerinde, konuşmalarında ve anket yanıtlarında ise ağırlıklı olarak şiirin güncel sorunlarını tartışmıştır. Kuşkusuz, Tarancı'nın şiire ilişkin teorik görüşleri üzerine yapılacak kapsamlı ve derinlikli bir çalışma, şairin edebi ve estetik ufkunun betimlenmesine önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. Bu kitap, Cahit Sıtkı Tarancı'nın poetikasının ve edebi dünyasının temel taşlarını çözümlemeye yönelik bir çabanın ürünüdür.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | 88,24 | 264,73 |
6 | 46,59 | 279,53 |
9 | 32,71 | 294,36 |
12 | 25,76 | 309,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 242,25 | 242,25 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Modern Türk şiirine Ömrümde Sükût, Otuz Beş Yaş ve Düşten Güzel adlarını taşıyan üç önemli eser kazandırmış olan Cahit Sıtkı Tarancı şiir yazmakla yetinmemiş, şiir ve şiirin meseleleri üzerinde estetik bir dikkatle durmuş bir sanatçıdır. "Güzel şiir yazmaktan başka ihtirasım yoktur" diyen ve ömrü boyunca saf şiirin peşinden koşmuş olan Tarancı şiir üzerine çok ciddi bir yoğunlukta düşünmeyi başarmıştır. Bilindiği üzere Cahit Sıtkı Tarancı poetikasını belirli bir plan içinde, derli toplu bir şekilde kaleme almış değildir. Görüşlerini sistematik olarak ortaya koymamıştır. O, şiir sanatıyla ilgili düşüncelerini özel mektupları, makaleleri, konuşmaları ile anketlere verdiği yanıtlar aracılığıyla dile getirmeyi seçmiştir. Özellikle en yakın dostu olarak nitelediği Ziya Osman Saba'ya gönderdiği mektuplarda güzel bir şiirin taşıması gereken nitelikleri uzun uzadıya izah etmiştir. Makalelerinde, konuşmalarında ve anket yanıtlarında ise ağırlıklı olarak şiirin güncel sorunlarını tartışmıştır. Kuşkusuz, Tarancı'nın şiire ilişkin teorik görüşleri üzerine yapılacak kapsamlı ve derinlikli bir çalışma, şairin edebi ve estetik ufkunun betimlenmesine önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. Bu kitap, Cahit Sıtkı Tarancı'nın poetikasının ve edebi dünyasının temel taşlarını çözümlemeye yönelik bir çabanın ürünüdür.