Bu kitapta âşıkâne/sûfiyâne şiirin doğuşu, temelleri ve açılım çabaları büyük bir özen ve dikkatle incelenmeye çalışılıyor.
Müellif, Ahmet Gazâlî'nin Sevânih'inden başlayarak Attâr ve Hâfız gibi büyük sûfîlerin ve şairlerin eserlerindeki hikmet-izevkînin orijinalliğini ve diğer felsefî ekollerden farklılığını açık olarak sergiliyor. Klasik İran şiirinden derlediği birçokörneği metafizik, tasavvufî ve dinî açıdan irdeleyerek mazmunları ve kavramları şerh ederek şiirlerin tarihsel vevaroluşsal bağlamını ortaya koyuyor.
Müeelif, İran tasavvufunu yaygın felsefe anlayışıyla at başı giden bir felsefe, bu felsefenin manzum ya da mensureserlerini felsefî eserler kadar önemli ve değerli görmekte, şiirlerin hem edebî hem felsefî zeminini kurmaya/göstermeyeçalışmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | 133,87 | 401,60 |
6 | 70,68 | 424,06 |
9 | 49,62 | 446,55 |
12 | 39,08 | 468,97 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 367,50 | 367,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu kitapta âşıkâne/sûfiyâne şiirin doğuşu, temelleri ve açılım çabaları büyük bir özen ve dikkatle incelenmeye çalışılıyor.
Müellif, Ahmet Gazâlî'nin Sevânih'inden başlayarak Attâr ve Hâfız gibi büyük sûfîlerin ve şairlerin eserlerindeki hikmet-izevkînin orijinalliğini ve diğer felsefî ekollerden farklılığını açık olarak sergiliyor. Klasik İran şiirinden derlediği birçokörneği metafizik, tasavvufî ve dinî açıdan irdeleyerek mazmunları ve kavramları şerh ederek şiirlerin tarihsel vevaroluşsal bağlamını ortaya koyuyor.
Müeelif, İran tasavvufunu yaygın felsefe anlayışıyla at başı giden bir felsefe, bu felsefenin manzum ya da mensureserlerini felsefî eserler kadar önemli ve değerli görmekte, şiirlerin hem edebî hem felsefî zeminini kurmaya/göstermeyeçalışmaktadır.