Celal Soycan Şiirinin Ontolojik Çözümlenmesi

Stok Kodu:
9786057513632
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
64
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
120,00TL
90,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 9,57TL
Havale/EFT ile: 88,20TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057513632
619441
Celal Soycan Şiirinin Ontolojik Çözümlenmesi
Celal Soycan Şiirinin Ontolojik Çözümlenmesi
90.00

Celâl Soycan Şiirinin Ontolojik Çözümlenmesi adlı çalışmada şairin “Beyhûde” şiiri eleştiri nesnesi edinilmiştir. İki makaleden oluşan bu çalışma, “Beyhûde” şiirini yüzey ve derin yapıda çözümlemektedir. “Celâl Soycan’ın ‘Beyhûde’ Adlı Şiirinin Ontolojik Eleştiri Kuramı Açısından Çözümlenmesi” adlı makale, şiirin varlık tabakalarını önceleyen yüzeysel bir bakışı içerir. Bu makale, metni daha çok ses, söyleyiş ve anlam açısından çözümler. “Celâl Soycan’ın ‘Beyhûde’ Adlı Şiirini Lacan ve Heidegger Odağında Okumak” adlı ikinci makalede ise eleştiri nesnesi edinilen metni psikanalitik, varoluşsal, dilbilimsel, tarihsel ve antropolojik açıdan yakın okumaya alarak metni örgütleyen derin düşünceye yaklaşılmaya çalışılmıştır. Celâl Soycan’ın şiir evreni sadece ilhamla yetinmez, kendilik bağlamında epistemik, ontolojik, estetik ve poetik olarak çalışılmış imgeleri de içerir. Şiir ve kültür bilgisi açısından işlek bir şiirsele sahip olan şair, şiir okuyucusunun elitist olmasını arzulamaktadır. Şairin şiirselindeki imge, metafor, metonimi, mit kullanımı; ses uyumu ve sözün arkaik yapısına önem vermesi; olumsuzlama, zıtlıklar, yinelemeler, sapmalar, dilsel sürçmeler yoluyla yaratılan kaos ve düzen, ben ve sen, anne ve bebek, kadın ve erkek, aşk ve dil, akıl ve kalp, ten ve tin, özne ve nesne, doğa ve kültür düalizmi, gerilimi, öznenin/benin bilinçdışı ve ontolojik öyküsünü işaretlemektedir. Yani şair, dil ile oluşan şeyi yine dil ile çözümlemeye çalışmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 32,78    98,35   
6 17,31    103,85   
9 12,15    109,36   
12 9,57    114,85   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 90,00    90,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Celâl Soycan Şiirinin Ontolojik Çözümlenmesi adlı çalışmada şairin “Beyhûde” şiiri eleştiri nesnesi edinilmiştir. İki makaleden oluşan bu çalışma, “Beyhûde” şiirini yüzey ve derin yapıda çözümlemektedir. “Celâl Soycan’ın ‘Beyhûde’ Adlı Şiirinin Ontolojik Eleştiri Kuramı Açısından Çözümlenmesi” adlı makale, şiirin varlık tabakalarını önceleyen yüzeysel bir bakışı içerir. Bu makale, metni daha çok ses, söyleyiş ve anlam açısından çözümler. “Celâl Soycan’ın ‘Beyhûde’ Adlı Şiirini Lacan ve Heidegger Odağında Okumak” adlı ikinci makalede ise eleştiri nesnesi edinilen metni psikanalitik, varoluşsal, dilbilimsel, tarihsel ve antropolojik açıdan yakın okumaya alarak metni örgütleyen derin düşünceye yaklaşılmaya çalışılmıştır. Celâl Soycan’ın şiir evreni sadece ilhamla yetinmez, kendilik bağlamında epistemik, ontolojik, estetik ve poetik olarak çalışılmış imgeleri de içerir. Şiir ve kültür bilgisi açısından işlek bir şiirsele sahip olan şair, şiir okuyucusunun elitist olmasını arzulamaktadır. Şairin şiirselindeki imge, metafor, metonimi, mit kullanımı; ses uyumu ve sözün arkaik yapısına önem vermesi; olumsuzlama, zıtlıklar, yinelemeler, sapmalar, dilsel sürçmeler yoluyla yaratılan kaos ve düzen, ben ve sen, anne ve bebek, kadın ve erkek, aşk ve dil, akıl ve kalp, ten ve tin, özne ve nesne, doğa ve kültür düalizmi, gerilimi, öznenin/benin bilinçdışı ve ontolojik öyküsünü işaretlemektedir. Yani şair, dil ile oluşan şeyi yine dil ile çözümlemeye çalışmaktadır.

Kapat