Günümüz gazetelerinde ısrarla siyasi tepkiyi çizgileyen ilginç örnekler var. Ercan bunlardan biri ve yarattığı etki, popüler çizgi anlayışından daha çok siyasi yaklaşımındaki kararlı ilginçlikten kaynaklanıyor. Bu yaklaşımı pek çok çizerde olduğu gibi dar bir politik bakışın arasında kalan, tekrara sıkışmış olmadığı gibi, yine pek çok örneği görülen çok geniş alana yayılmış bir siyasi sorumsuzluk da taşımıyor, mizahtan beklenen uyanıklığı sergiliyor. Çünkü siyaset dünyası her zaman renkli bir karmaşa içinde oluşuyor. Burada ritüeller, sloganlar, metaforlarla arabeskleştirilen politik retorik, çoğunlukla anlaşılmanın gerek duyduğu berraklığı bile bile yok ediyor. Çünkü beyazdan beyaz yalana perdelemeden kıvırtmaya, manipülasyondan dezenformasyona kadar gerçeği çeşitlendirenler, mizahın önünde siste kalan görünmez adam siluetinde olduğu gibi apaçık sırıtıyor. İşte Ercan’ın Photoshop’ta zenginleştirdiği sevecen çizgileri, politik karikatürün o sorumsuz sululuk ile angaşe sorumluluk arasındaki dar alanda sıkışıp kalmış olan eleştirel gerçeği kurcalama dürtüsü ile birleşince ortaya ilginç Ercan anlayışı çıkıyor. Özetle bize sunulan "gerçek" pekiştirilmek yerine mizahın şaşırtıcılığı ile sarsılmalı; hakikatin ihtiyacı işte burada.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | 35,52 | 106,55 |
6 | 18,75 | 112,51 |
9 | 13,16 | 118,47 |
12 | 10,37 | 124,42 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Günümüz gazetelerinde ısrarla siyasi tepkiyi çizgileyen ilginç örnekler var. Ercan bunlardan biri ve yarattığı etki, popüler çizgi anlayışından daha çok siyasi yaklaşımındaki kararlı ilginçlikten kaynaklanıyor. Bu yaklaşımı pek çok çizerde olduğu gibi dar bir politik bakışın arasında kalan, tekrara sıkışmış olmadığı gibi, yine pek çok örneği görülen çok geniş alana yayılmış bir siyasi sorumsuzluk da taşımıyor, mizahtan beklenen uyanıklığı sergiliyor. Çünkü siyaset dünyası her zaman renkli bir karmaşa içinde oluşuyor. Burada ritüeller, sloganlar, metaforlarla arabeskleştirilen politik retorik, çoğunlukla anlaşılmanın gerek duyduğu berraklığı bile bile yok ediyor. Çünkü beyazdan beyaz yalana perdelemeden kıvırtmaya, manipülasyondan dezenformasyona kadar gerçeği çeşitlendirenler, mizahın önünde siste kalan görünmez adam siluetinde olduğu gibi apaçık sırıtıyor. İşte Ercan’ın Photoshop’ta zenginleştirdiği sevecen çizgileri, politik karikatürün o sorumsuz sululuk ile angaşe sorumluluk arasındaki dar alanda sıkışıp kalmış olan eleştirel gerçeği kurcalama dürtüsü ile birleşince ortaya ilginç Ercan anlayışı çıkıyor. Özetle bize sunulan "gerçek" pekiştirilmek yerine mizahın şaşırtıcılığı ile sarsılmalı; hakikatin ihtiyacı işte burada.