Bu kitap, daha önce blok kodlama araçları ve temel kodlama kavramları ile tanışmış çocukların metin tabanlı kodlamaya geçiş yapmaları için hazırlanmıştır.
Kitapta yapılan uygulama örnekleri Arduino Genuino 101 kartı ile yapılandırılmış olsa da, seçilen örnekler Arduino UNO kartı ile kurulmaya da uygundur.
Arduino her ne kadar Robotik uygulamalarının ayrılmaz bir parçası olsa da bu kitapta asıl hedeflenen, sadece Robot programlamak değil, metin tabanlı kodlamanın çalışma prensiplerinin çocuklar tarafından kavranmasını sağlamaktır. Bu temel kodlama prensipleri ve Arduino programlama bir kez öğrenildiğinde hem diğer programlama dillerinin hem de gelişmiş robotik projelerinin kapıları çocuklarımıza açılacaktır.
İçindekiler
• Arduino'yu Tanıyalım ve Kuralım: Arduino yazılımının kurulumunu yapalım ve çalıştıralım. Arduino Genuino 101 kartını, giriş ve çıkışlarını tanıyalım.
• Temel Devre Elemanlarını Tanıyalım: LED, Breadboard, direnç ve diğerleri nasıl çalışır, neden kullanılır?
• Devremizin Simülasyonunu Yapalım: Uygulamalarımızı test edelim.
• Temel Elektronik Kavramları: Direnç, gerilim, akım nedir?
• Fiziksel Programlamaya Giriş yapalım: Değişkenler nasıl oluşturulur,
aritmatik operatörler nedir? Uygulamalarla öğrenelim.
• Karar Yapıları Kullanalım: Koşul yapıları ile mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini tanıyalım. Uygulamalarla öğrenelim.
• Döngüleri Tanıyalım: For ve While döngülerini tanıyalım. Uygulamalarda kullanalım.
• Diziler Neden Kullanılır? Örneklerle dizi kullanımı...
• Fonksiyonlar: Temel Arduino fonksiyonlarını tanıyalım, kendi fonksiyonlarımızı yazalım ve uygulamalarımızda kullanalım.
• Projeler: Öğrendiğimiz tüm kavram ve komutları, daha gelişmiş projelerde kullanalım. Hatta AppInventor ile mobil cihazımızdan devremizi kontrol edelim.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | 84,53 | 253,58 |
6 | 44,63 | 267,76 |
9 | 31,33 | 281,96 |
12 | 24,68 | 296,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 232,05 | 232,05 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu kitap, daha önce blok kodlama araçları ve temel kodlama kavramları ile tanışmış çocukların metin tabanlı kodlamaya geçiş yapmaları için hazırlanmıştır.
Kitapta yapılan uygulama örnekleri Arduino Genuino 101 kartı ile yapılandırılmış olsa da, seçilen örnekler Arduino UNO kartı ile kurulmaya da uygundur.
Arduino her ne kadar Robotik uygulamalarının ayrılmaz bir parçası olsa da bu kitapta asıl hedeflenen, sadece Robot programlamak değil, metin tabanlı kodlamanın çalışma prensiplerinin çocuklar tarafından kavranmasını sağlamaktır. Bu temel kodlama prensipleri ve Arduino programlama bir kez öğrenildiğinde hem diğer programlama dillerinin hem de gelişmiş robotik projelerinin kapıları çocuklarımıza açılacaktır.
İçindekiler
• Arduino'yu Tanıyalım ve Kuralım: Arduino yazılımının kurulumunu yapalım ve çalıştıralım. Arduino Genuino 101 kartını, giriş ve çıkışlarını tanıyalım.
• Temel Devre Elemanlarını Tanıyalım: LED, Breadboard, direnç ve diğerleri nasıl çalışır, neden kullanılır?
• Devremizin Simülasyonunu Yapalım: Uygulamalarımızı test edelim.
• Temel Elektronik Kavramları: Direnç, gerilim, akım nedir?
• Fiziksel Programlamaya Giriş yapalım: Değişkenler nasıl oluşturulur,
aritmatik operatörler nedir? Uygulamalarla öğrenelim.
• Karar Yapıları Kullanalım: Koşul yapıları ile mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini tanıyalım. Uygulamalarla öğrenelim.
• Döngüleri Tanıyalım: For ve While döngülerini tanıyalım. Uygulamalarda kullanalım.
• Diziler Neden Kullanılır? Örneklerle dizi kullanımı...
• Fonksiyonlar: Temel Arduino fonksiyonlarını tanıyalım, kendi fonksiyonlarımızı yazalım ve uygulamalarımızda kullanalım.
• Projeler: Öğrendiğimiz tüm kavram ve komutları, daha gelişmiş projelerde kullanalım. Hatta AppInventor ile mobil cihazımızdan devremizi kontrol edelim.