Dalgalı Suda Gölge ve Suret: 19. Yüzyıl Türk Edebiyatında Bireyleşme

Stok Kodu:
9786256590151
Boyut:
12.5x21
Sayfa Sayısı:
124
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%27 indirimli
140,00TL
102,20TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,87TL
Havale/EFT ile: 100,16TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256590151
906569
Dalgalı Suda Gölge ve Suret: 19. Yüzyıl Türk Edebiyatında Bireyleşme
Dalgalı Suda Gölge ve Suret: 19. Yüzyıl Türk Edebiyatında Bireyleşme
102.20

Bir yandan din belirli bir alana kapatılarak hayatın dışına çıkarılırken öte yandan aynı ayrım temelini tek tanrıcılıktan ve Hz. Musa’ya verilen on emirden alan yasa koyucu modern devlete yol açacaktır. Modern devlet öncelikle ulus devlettir. Modern ulus devlet ise bireyciliğin toplumsal örgütlenmedeki karşılığıdır. Nasıl ki birey, soyut insan kavramının tekil örneği olarak değil, kendisini öteki üzerinden kuran benzersiz bir bütün olarak algılanıyorsa, ulus da bir ümmetin parçalarından biri olarak değil, farklılık üzerine inşa edilen homojen, yeni ve “hayalî bir cemaat” olarak tarih sahnesindeki yerini alacaktır. Diğer uygarlıklara göre Batı’nın ayırıcı özelliği ve istisna oluşunun kaynağı, ilk Hristiyanlara dek giden “bireycilikte” aranacaktır. Hz. İsa’nın öğretisi, topluluk ve onu yapılandıran değişmez toplumsal hiyerarşinin en üst değeri oluşturduğu diğer toplumların “bütüncülüğüne” karşıt bireyciliği; tekil insanı en üst ve nihai gaye olarak toplumsal değere dönüştürecektir.Bireyleşme, Türk aydını için ne ifade ediyor? Modernleşmeyle atbaşı giden bu kavram edebiyatımıza nasıl girdi? Nereden geldi ve kaynağında karşılığı neydi? Yılmaz Daşçıoğlu bu çok yönlü çalışmasında 19. yüzyıl edebiyatçılarının eserleri üzerinden kavramın bizde oluşumunu, nasıl bir karşılık bulduğunu, oluşturduğu boş alan üzerine nasıl bir resim/imaj çizdiğini gösteriyor. 19. yüzyılın en önemli şair ve yazarlarının eserlerinde bireyleşmenin -ve modernleşmenin- toplum (düşünce), tabiat ve zamandaki izlerini aktarıyor Dalgalı Suda Gölge ve Sûret’te.

 

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 37,23    111,68   
6 19,65    117,93   
9 13,80    124,18   
12 10,87    130,42   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,20    102,20   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bir yandan din belirli bir alana kapatılarak hayatın dışına çıkarılırken öte yandan aynı ayrım temelini tek tanrıcılıktan ve Hz. Musa’ya verilen on emirden alan yasa koyucu modern devlete yol açacaktır. Modern devlet öncelikle ulus devlettir. Modern ulus devlet ise bireyciliğin toplumsal örgütlenmedeki karşılığıdır. Nasıl ki birey, soyut insan kavramının tekil örneği olarak değil, kendisini öteki üzerinden kuran benzersiz bir bütün olarak algılanıyorsa, ulus da bir ümmetin parçalarından biri olarak değil, farklılık üzerine inşa edilen homojen, yeni ve “hayalî bir cemaat” olarak tarih sahnesindeki yerini alacaktır. Diğer uygarlıklara göre Batı’nın ayırıcı özelliği ve istisna oluşunun kaynağı, ilk Hristiyanlara dek giden “bireycilikte” aranacaktır. Hz. İsa’nın öğretisi, topluluk ve onu yapılandıran değişmez toplumsal hiyerarşinin en üst değeri oluşturduğu diğer toplumların “bütüncülüğüne” karşıt bireyciliği; tekil insanı en üst ve nihai gaye olarak toplumsal değere dönüştürecektir.Bireyleşme, Türk aydını için ne ifade ediyor? Modernleşmeyle atbaşı giden bu kavram edebiyatımıza nasıl girdi? Nereden geldi ve kaynağında karşılığı neydi? Yılmaz Daşçıoğlu bu çok yönlü çalışmasında 19. yüzyıl edebiyatçılarının eserleri üzerinden kavramın bizde oluşumunu, nasıl bir karşılık bulduğunu, oluşturduğu boş alan üzerine nasıl bir resim/imaj çizdiğini gösteriyor. 19. yüzyılın en önemli şair ve yazarlarının eserlerinde bireyleşmenin -ve modernleşmenin- toplum (düşünce), tabiat ve zamandaki izlerini aktarıyor Dalgalı Suda Gölge ve Sûret’te.

 

Kapat