Das Bıld Der Frauen Im Islam İslam'da Kadın İmajı (Almanca-Türkçe)

Stok Kodu:
9786051968414
Boyut:
13.5x21.5
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%15 indirimli
98,00TL
83,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,86TL
Havale/EFT ile: 81,63TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051968414
634098
Das Bıld Der Frauen Im Islam İslam'da Kadın İmajı
Das Bıld Der Frauen Im Islam İslam'da Kadın İmajı (Almanca-Türkçe)
83.30

Bana göre soru, İslam ve onun kurucu metni olan Kur'an'la bağlantılı olarak, insan-Allah ilişkisi bağlamında sorulmalıdır. Bunun anlamı şudur: İslam'da kadının konumu, insan imajının ve insan haklarının ayrılmaz bir parçası olarak bütünsel bir bakış açısıyla araştırılmalıdır. Dini metinlerin (Kur'an ve Hadis) oluşturulduğu sosyal, dini ve tarihi koşullar dikkate alınmalıdır. Zira diğer tüm fikir ve düşünce sistemlerinde olduğu gibi İslam'da da kadın meselesi, bu soruların nerede ve ne zaman sorulduğu, tartışıldığı veya cevaplandığı gibi soruların cevaplarına göre değerlendirilmelidir. Modern öncesi dönemde kadın imajına (İslam'da kadının konumu) verilecek cevap, aynı sorunun modern seküler toplumlardaki cevabı ile tutarlı olmayacaktır. Aynı Kuran pasajlarının kadınlara özgü yorumları, 11. ve 21. yüzyıllardaki bir Kur'an bilgini arasında aynı derecede farklı olabilir. Dolayısıyla İslam'da kadın meselesini -özür dileyen, ideolojik ve spekülatif söylem kalıplarının ötesinde- tarihsel bağlamına yerleştirerek, mümkün olduğu kadar yerinde anlamak ve yorumlamak önemli bir adım olacaktır. Bu yaklaşım, Kur'an ve Hadis'teki kadınlarla ilgili içerikleri ve tarihin farklı zamanlarındaki farklı toplumlardaki uygulamaları daha tutarlı bir şekilde anlamamıza yardımcı olabilir. Bu, aynı zamanda dini metinleri ve burada yer alan genel ilkeleri yeni koşullara ve bağlamlara uyarlama olanağı da sunar. Bu çalışmanın böyle bir okumaya katkıda bulunacağını umuyorum.
Prof. Dr. Yaşar Sarıkaya

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 30,34    91,03   
6 16,02    96,12   
9 11,25    101,22   
12 8,86    106,30   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 83,30    83,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bana göre soru, İslam ve onun kurucu metni olan Kur'an'la bağlantılı olarak, insan-Allah ilişkisi bağlamında sorulmalıdır. Bunun anlamı şudur: İslam'da kadının konumu, insan imajının ve insan haklarının ayrılmaz bir parçası olarak bütünsel bir bakış açısıyla araştırılmalıdır. Dini metinlerin (Kur'an ve Hadis) oluşturulduğu sosyal, dini ve tarihi koşullar dikkate alınmalıdır. Zira diğer tüm fikir ve düşünce sistemlerinde olduğu gibi İslam'da da kadın meselesi, bu soruların nerede ve ne zaman sorulduğu, tartışıldığı veya cevaplandığı gibi soruların cevaplarına göre değerlendirilmelidir. Modern öncesi dönemde kadın imajına (İslam'da kadının konumu) verilecek cevap, aynı sorunun modern seküler toplumlardaki cevabı ile tutarlı olmayacaktır. Aynı Kuran pasajlarının kadınlara özgü yorumları, 11. ve 21. yüzyıllardaki bir Kur'an bilgini arasında aynı derecede farklı olabilir. Dolayısıyla İslam'da kadın meselesini -özür dileyen, ideolojik ve spekülatif söylem kalıplarının ötesinde- tarihsel bağlamına yerleştirerek, mümkün olduğu kadar yerinde anlamak ve yorumlamak önemli bir adım olacaktır. Bu yaklaşım, Kur'an ve Hadis'teki kadınlarla ilgili içerikleri ve tarihin farklı zamanlarındaki farklı toplumlardaki uygulamaları daha tutarlı bir şekilde anlamamıza yardımcı olabilir. Bu, aynı zamanda dini metinleri ve burada yer alan genel ilkeleri yeni koşullara ve bağlamlara uyarlama olanağı da sunar. Bu çalışmanın böyle bir okumaya katkıda bulunacağını umuyorum.
Prof. Dr. Yaşar Sarıkaya

Kapat