Deliliğe Övgü, Rönesans hümanizminin en önemli temsilcilerinden olan Erasmus’un geçerliliğini ve canlılığını değişmeden günümüze kadar koruyan en dikkat çekici eseridir.
Erasmus, Orta Çağ döneminde egemen olan skolastik düşünce ve ahlak anlayışını Antik Çağ ile kıyaslayarak eleştirmiştir. Bilgelik ve deliliği de bu kıyaslamanın içerisinde başaktör olarak ele alıp hicvetmiştir. Kendinden önceki süregelen yüzyıllar boyunca bilgelik sayılan erdemlerin yeniden sorgulanması gerektiğini öne sürerek eserinde ayrıntılı bir şekilde yer vermiştir.
İki temel görüş üzerine kurulu olan eserin ana teması; ilki gerçek bilgelik ve delilik olmak üzere diğeri de kendini bilge sanma ve gerçek deliliktir.
“Delilik bir erdemdir ancak yerinde kullanılınca bilgelik olur.”
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | 24,48 | 73,44 |
6 | 12,92 | 77,54 |
9 | 9,07 | 81,65 |
12 | 7,15 | 85,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 67,20 | 67,20 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Deliliğe Övgü, Rönesans hümanizminin en önemli temsilcilerinden olan Erasmus’un geçerliliğini ve canlılığını değişmeden günümüze kadar koruyan en dikkat çekici eseridir.
Erasmus, Orta Çağ döneminde egemen olan skolastik düşünce ve ahlak anlayışını Antik Çağ ile kıyaslayarak eleştirmiştir. Bilgelik ve deliliği de bu kıyaslamanın içerisinde başaktör olarak ele alıp hicvetmiştir. Kendinden önceki süregelen yüzyıllar boyunca bilgelik sayılan erdemlerin yeniden sorgulanması gerektiğini öne sürerek eserinde ayrıntılı bir şekilde yer vermiştir.
İki temel görüş üzerine kurulu olan eserin ana teması; ilki gerçek bilgelik ve delilik olmak üzere diğeri de kendini bilge sanma ve gerçek deliliktir.
“Delilik bir erdemdir ancak yerinde kullanılınca bilgelik olur.”