Devlete Karşı Kamu Hukuku

Stok Kodu:
9786052325537
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
304
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
330,00TL
280,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,83TL
Havale/EFT ile: 274,89TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052325537
477407
Devlete Karşı Kamu Hukuku
Devlete Karşı Kamu Hukuku
280.50

Mustafa Bayram Mısır, bu çalışmasında tarihsel materyalist metodolojiden hareketle egemenlik kuramlarını tartışıyor. Yazar, Leon Duguit'den ilhamla, egemenliği bir dogma olarak nitelendiriyor. Günümüzde, ulus devletin geçirdiği dönüşümlerle birlikte egemenliğin sonu mu tartışmaları el ele ilerlerken, Türkçe literatürde çoğu kaynak egemenlik dogmasına yönelik klasik yaklaşımı takip ediyor. Mustafa Bayram Mısır ise, Carl Schmitt çizgisinin karşısında konumlanarak, devletin bir niteliği olarak egemenlik kavramını sorguluyor, egemen devlet analizlerine karşı bize özgürlükçü ve hak temelli bir kamu hukuku geleneğini hatırlatıyor.

Egemenlik ideolojisi ve bu ideolojiyi bir güç ideolojisi olarak yeniden ve yeniden üreten egemenlik kuramları yüzyıllar boyu siyasetin içeriğini kurmuştur ve siyaset, Machiavelli'den beri kapitalist devletin hizmetindedir. Somut insanın hizmetine girmek isteyen bir siyaset ise, öncelikle kapitalist devlet karşısında konumlanmak, siyasetin siyaset olarak aşılmasını hedeflemek ve her somut eşikte aşağıdan mücadelelerin gerçek ufkuna, komünist hipoteze bağlanan kamu hizmeti ilkesinin yönlendiği devrime bağlanmak durumundadır. Ancak bu tür bir siyaset, bu çalışmada bütün yönleriyle ortaya serilen egemenlik ideolojisini tümüyle reddedebilir ve ancak böylece, tarihsel materyalizmin egemenlik kuramına getirdiği eleştiri, onun inkârına varır: Devlete mahkûm olmadığımız gibi kaderimiz de siyaset değildir.

Toplum halinde yaşamanın yalın hali, komünist hipoteze dayanan kamu hizmeti ilkesinin kurduğu ‘kamu hukukudur'; eğer insanlık onu isterse, komünizmdir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 102,18    306,53   
6 53,94    323,67   
9 37,87    340,84   
12 29,83    357,95   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,50    280,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Mustafa Bayram Mısır, bu çalışmasında tarihsel materyalist metodolojiden hareketle egemenlik kuramlarını tartışıyor. Yazar, Leon Duguit'den ilhamla, egemenliği bir dogma olarak nitelendiriyor. Günümüzde, ulus devletin geçirdiği dönüşümlerle birlikte egemenliğin sonu mu tartışmaları el ele ilerlerken, Türkçe literatürde çoğu kaynak egemenlik dogmasına yönelik klasik yaklaşımı takip ediyor. Mustafa Bayram Mısır ise, Carl Schmitt çizgisinin karşısında konumlanarak, devletin bir niteliği olarak egemenlik kavramını sorguluyor, egemen devlet analizlerine karşı bize özgürlükçü ve hak temelli bir kamu hukuku geleneğini hatırlatıyor.

Egemenlik ideolojisi ve bu ideolojiyi bir güç ideolojisi olarak yeniden ve yeniden üreten egemenlik kuramları yüzyıllar boyu siyasetin içeriğini kurmuştur ve siyaset, Machiavelli'den beri kapitalist devletin hizmetindedir. Somut insanın hizmetine girmek isteyen bir siyaset ise, öncelikle kapitalist devlet karşısında konumlanmak, siyasetin siyaset olarak aşılmasını hedeflemek ve her somut eşikte aşağıdan mücadelelerin gerçek ufkuna, komünist hipoteze bağlanan kamu hizmeti ilkesinin yönlendiği devrime bağlanmak durumundadır. Ancak bu tür bir siyaset, bu çalışmada bütün yönleriyle ortaya serilen egemenlik ideolojisini tümüyle reddedebilir ve ancak böylece, tarihsel materyalizmin egemenlik kuramına getirdiği eleştiri, onun inkârına varır: Devlete mahkûm olmadığımız gibi kaderimiz de siyaset değildir.

Toplum halinde yaşamanın yalın hali, komünist hipoteze dayanan kamu hizmeti ilkesinin kurduğu ‘kamu hukukudur'; eğer insanlık onu isterse, komünizmdir.

Kapat