Devletin İşçisi Olmak: Nazilli Basma Fabrikası’nda İşçi Sınıfı Dinamikleri

Stok Kodu:
9789750532405
Boyut:
13x19.5
Sayfa Sayısı:
183
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
165,00TL
140,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,91TL
Havale/EFT ile: 137,45TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750532405
588248
Devletin İşçisi Olmak: Nazilli Basma Fabrikası’nda İşçi Sınıfı Dinamikleri
Devletin İşçisi Olmak: Nazilli Basma Fabrikası’nda İşçi Sınıfı Dinamikleri
140.25

Türkiye Cumhuriyeti kurulduğunda, bağımsızlık mücadelesinin bir parçası olarak, tıpkı yeni ortaya çıkan diğer ulus-devletler gibi kendi kendine yetmenin ve çağdaşlaşmanın yollarını aradı. Bunun en önemli ayaklarından birini de hiç kuşkusuz iktisadi kalkınma oluşturuyordu. Aslıhan Aykaç, Devletin İşçisi Olmak-Nazilli Basma Fabrikası’nda İşçi Sınıfı Dinamikleri’nde, kalkınma çabalarını içeren dönemi tüm dünyadaki gelişmelerle paralel biçimde inceliyor. Özellikle işçi sınıfı oluşumunu mercek altına alıyor; sınıf ilişkilerini devlet müdahaleleriyle birlikte düşünerek değerlendiriyor. Çalışma özel olarak Nazilli Basma Fabrikası’nın kuruluş aşamasını ve bu aşamadaki koşulları, fabrikadaki işçi sınıfı dinamiklerini konu ediniyor, araştırma saha çalışmasıyla destekleniyor. Nazilli Basma Fabrikası örneğinden yola çıkarak Türkiye’nin modernleşme sürecinin iktisadi politikalarına ışık tutmayı hedefliyor.

“[...] bir fabrika hikâyesi anlatabilmek için belli bir tarihsel anda geçerli olan koşulları, üretilen metanın yerelden ulusala ve oradan da kapitalist dünya ekonomisine yayılan etki alanını, üretim sürecine dahil olan aktörlerin piyasayla ve birbirleriyle ilişkilerini anlamak gerekir. Bütün bu renkler ve dokular büyük resmi olmasa da resmin belli bir alanını derinlemesine kavramamıza yardımcı olur.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 51,09    153,27   
6 26,97    161,83   
9 18,94    170,42   
12 14,91    178,97   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 140,25    140,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Türkiye Cumhuriyeti kurulduğunda, bağımsızlık mücadelesinin bir parçası olarak, tıpkı yeni ortaya çıkan diğer ulus-devletler gibi kendi kendine yetmenin ve çağdaşlaşmanın yollarını aradı. Bunun en önemli ayaklarından birini de hiç kuşkusuz iktisadi kalkınma oluşturuyordu. Aslıhan Aykaç, Devletin İşçisi Olmak-Nazilli Basma Fabrikası’nda İşçi Sınıfı Dinamikleri’nde, kalkınma çabalarını içeren dönemi tüm dünyadaki gelişmelerle paralel biçimde inceliyor. Özellikle işçi sınıfı oluşumunu mercek altına alıyor; sınıf ilişkilerini devlet müdahaleleriyle birlikte düşünerek değerlendiriyor. Çalışma özel olarak Nazilli Basma Fabrikası’nın kuruluş aşamasını ve bu aşamadaki koşulları, fabrikadaki işçi sınıfı dinamiklerini konu ediniyor, araştırma saha çalışmasıyla destekleniyor. Nazilli Basma Fabrikası örneğinden yola çıkarak Türkiye’nin modernleşme sürecinin iktisadi politikalarına ışık tutmayı hedefliyor.

“[...] bir fabrika hikâyesi anlatabilmek için belli bir tarihsel anda geçerli olan koşulları, üretilen metanın yerelden ulusala ve oradan da kapitalist dünya ekonomisine yayılan etki alanını, üretim sürecine dahil olan aktörlerin piyasayla ve birbirleriyle ilişkilerini anlamak gerekir. Bütün bu renkler ve dokular büyük resmi olmasa da resmin belli bir alanını derinlemesine kavramamıza yardımcı olur.”

Kapat