Din Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları Toplumbilim Yazıları 4

Stok Kodu:
9786059281362
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
160
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%23 indirimli
200,00TL
154,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 16,38TL
Havale/EFT ile: 150,92TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059281362
518643
Din Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları
Din Sosyolojisi ve İslam Araştırmaları Toplumbilim Yazıları 4
154.00

İslam’ın doğuşu; Kur’an’ın oluşumu; Kur’an’daki olaylar, terimler, kelimeler, kavramlar, inançlar ve uygulamalar; Peygamber’in kendisi, davranış tarzı (Sünnet), Hadisler; Kur’an’a ve Peygamber’e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler “Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisi” bakış açısı ile; yani “her türden bilginin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği” teziyle yeniden ve tekraren incelenmeli.

“Dini İlimler”in Ana Metinler’de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; “Dini İlimler”i “tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş” demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...

Başımız gözümüz üstünde yeri var...

Fakat;

Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 56,10    168,29   
6 29,62    177,70   
9 20,79    187,13   
12 16,38    196,52   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,00    154,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İslam’ın doğuşu; Kur’an’ın oluşumu; Kur’an’daki olaylar, terimler, kelimeler, kavramlar, inançlar ve uygulamalar; Peygamber’in kendisi, davranış tarzı (Sünnet), Hadisler; Kur’an’a ve Peygamber’e dayandırılan geleneksel kelamî, hukukî ve tasavvufî inançlar, fikirler ve tatbikatlar; bunlara yaslanarak kurulan mezhepler, tarikatlar ve savundukları görüşler “Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisi” bakış açısı ile; yani “her türden bilginin ancak ortaya çıktığı veya çıkarıldığı bağlamlarda anlaşılabileceği” teziyle yeniden ve tekraren incelenmeli.

“Dini İlimler”in Ana Metinler’de ve diğer metinlerde; dünkü gündelik hayatta ve bugünkü gündelik hayatta anlatımlarını ve tezahürlerini bulabilmenin ve mukayesenin tek mümkün yolu Bilgi-Sosyolojik Din Sosyolojisidir galiba. Dolayısıyla; “Dini İlimler”i “tasını tarağını ve pılını pırtını topla bizim sosyoloji evine toptan yerleş” demesek bile, mutlaka misafir etmeliyiz diye düşünüyoruz...

Başımız gözümüz üstünde yeri var...

Fakat;

Her şeyden önce; gücenmece, bağırmaca yok. Bağırılan yerde gerçek bilim olmaz, diyordu Leonardo da Vinci. Tasalanma, öfkelenme de anla diye öğütlüyordu Spinoza. En köklü, en kuşku götürmez kanılarımız aslında en kuşkulu olanlardır. Bizim kısıtlılığımız, sınırlarımız, tutsaklığımızdır onlar.. Alışılmış ufkumuzun çerçevesinde kalma yolunda her inadımız zayıflık ve yaşamsal enerjilerimizin tükenmesi anlamına gelir.

Kapat