Din Sosyolojisi ve İslami Modernizm Toplumbilim Yazıları 3

Stok Kodu:
9786059281379
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%23 indirimli
220,00TL
169,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,01TL
Havale/EFT ile: 166,01TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059281379
518642
Din Sosyolojisi ve İslami Modernizm
Din Sosyolojisi ve İslami Modernizm Toplumbilim Yazıları 3
169.40

Bu çalışma epeyce “soyut” yazıldı. Sadece yöntemimizin “soyutlama/tipleştirme” olmaklığı değil sebep; birilerini zahmete sokmak niyetidir de. “Yenilikçiler” hakkında konuşan, zihninden icatla, tekil bir yenilikçiye bile denk düşmeyen genelleme (tipleştirme) kurmamalı. Zahmete girip, hiç değilse tekinin Türkçeye kazandırılmış eserlerini bari okumalı. Söylediklerimizin yüzlerce misali bulunabilecek, soyutluk kendiliğinden giderilecektir. Onların yeterince okunmalarının ve kâfice anlaşılmalarının “ahlaki vazife” olduğunu da düşünüyoruz. Çünkü, haklarındaki bazı yargılar “tekfir”e kadar götürülmektedir okunmayınca ve anlaşılmayınca. Bu, nereden baksak, adaletsizliktir. Birilerini bir başka hususta da zahmete sokmak amacındayız. İlk bakışta gerçekten soyut gözüken eleştirilere örnekleri de kendileri arayıversinler. En kolay yolu, dürüstçe kendilerine bakmalarıdır. Anlattığımız kendilerinin hikâyesi olabilir...

Bu kitap “yenilikçilik çağrısı” gibi de okunmamalı. Birilerinin “yenilikçi” olup olmaması umurumuzda değil sosyolog sıfatımızla. Birtakım insanların, fiilî hâlleri bakımından “yepyeni” iken, geleneği savunmaları tam anlamıyla “sosyolojik sorun”dur. Biz de özellikle bunu irdelemeye çalıştık. “Sosyoloji dili”ne yakışmaz gözüken ifadeler “anlayıcı yöntem”in “içselleştirme” tekniği gereği sayılabilir. Vaziyetin bir de, “değer yargısal” bakışa müsait, “ahlaki sorun” veçhesi var ki, “kuramda eskici” ama “fiiliyatta yenici” insanlar bizzat kendileri bunu umursamalı diye düşünmekteyiz...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 61,71    185,12   
6 32,58    195,47   
9 22,87    205,84   
12 18,01    216,17   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 169,40    169,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu çalışma epeyce “soyut” yazıldı. Sadece yöntemimizin “soyutlama/tipleştirme” olmaklığı değil sebep; birilerini zahmete sokmak niyetidir de. “Yenilikçiler” hakkında konuşan, zihninden icatla, tekil bir yenilikçiye bile denk düşmeyen genelleme (tipleştirme) kurmamalı. Zahmete girip, hiç değilse tekinin Türkçeye kazandırılmış eserlerini bari okumalı. Söylediklerimizin yüzlerce misali bulunabilecek, soyutluk kendiliğinden giderilecektir. Onların yeterince okunmalarının ve kâfice anlaşılmalarının “ahlaki vazife” olduğunu da düşünüyoruz. Çünkü, haklarındaki bazı yargılar “tekfir”e kadar götürülmektedir okunmayınca ve anlaşılmayınca. Bu, nereden baksak, adaletsizliktir. Birilerini bir başka hususta da zahmete sokmak amacındayız. İlk bakışta gerçekten soyut gözüken eleştirilere örnekleri de kendileri arayıversinler. En kolay yolu, dürüstçe kendilerine bakmalarıdır. Anlattığımız kendilerinin hikâyesi olabilir...

Bu kitap “yenilikçilik çağrısı” gibi de okunmamalı. Birilerinin “yenilikçi” olup olmaması umurumuzda değil sosyolog sıfatımızla. Birtakım insanların, fiilî hâlleri bakımından “yepyeni” iken, geleneği savunmaları tam anlamıyla “sosyolojik sorun”dur. Biz de özellikle bunu irdelemeye çalıştık. “Sosyoloji dili”ne yakışmaz gözüken ifadeler “anlayıcı yöntem”in “içselleştirme” tekniği gereği sayılabilir. Vaziyetin bir de, “değer yargısal” bakışa müsait, “ahlaki sorun” veçhesi var ki, “kuramda eskici” ama “fiiliyatta yenici” insanlar bizzat kendileri bunu umursamalı diye düşünmekteyiz...

Kapat