Yıldırım Torun , 1979 yılında Erzurum'da doğdu. İlk , orta ve lise öğreniminin ardından 1997 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nü kazandı. 2001 yılında mezun oldu ve aynı yıl yüksek lisansa girmeye hak kazandı ve Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ne Araştırma Görevlisi olarak girdi. 2004 yılında yüksek lisansını, 2008 yılında ise doktorasını hukuk felsefesi ve siyaset felsefesi alanlarında tamamladı. 2012 yılında Doçentliğe yükseldi. Yıldırım Torun'un hukuk ve siyaset felsefesi alanlarında kaleme alınmış 8 adet kitabı ve edisyon çalışmlarıda bölüm yazarlıkları ve çeşitli akademik dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır.
Din-siyaset ilişkisi , siyaset felsefesi tarihinde tartışılan konulardan biri olagelmiştir. Dinin siyasetle olan ilişkisinin nasıl olması gerektiğinie ilişkin tartışmada , özellikle Ortaçağ felsefesinde dini merkeze alan siyaset felsefeleriyle karşılamak mümkündür. Ancak modern döneme gelindiğinde , din-siyaset ilişkisi, dönemin filozofları tarafından tekrar ele alınmış ve din-siyaset ilişkisi farklı tarzlarda değerlendirilmiştir. İşte bu çalışmada , öncelikle ilkçağ uygarlıklarında , siyasal erkin din ile temellendirilmesi , kısaca ele alındıktan sonra , Ortaçağ Hıristiyan ve İslam düşüncesinde nasıl ele alındığı incelenmiş, akabinde ise , mordern felsefede , din-siyaset ilişkisine yönelik ortaya atılmış olan ateizm , sekülerizm ve laisizm/laiklik anlayışları irdelemiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | 38,07 | 114,20 |
6 | 20,10 | 120,58 |
9 | 14,11 | 126,98 |
12 | 11,11 | 133,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,50 | 104,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Yıldırım Torun , 1979 yılında Erzurum'da doğdu. İlk , orta ve lise öğreniminin ardından 1997 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nü kazandı. 2001 yılında mezun oldu ve aynı yıl yüksek lisansa girmeye hak kazandı ve Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ne Araştırma Görevlisi olarak girdi. 2004 yılında yüksek lisansını, 2008 yılında ise doktorasını hukuk felsefesi ve siyaset felsefesi alanlarında tamamladı. 2012 yılında Doçentliğe yükseldi. Yıldırım Torun'un hukuk ve siyaset felsefesi alanlarında kaleme alınmış 8 adet kitabı ve edisyon çalışmlarıda bölüm yazarlıkları ve çeşitli akademik dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır.
Din-siyaset ilişkisi , siyaset felsefesi tarihinde tartışılan konulardan biri olagelmiştir. Dinin siyasetle olan ilişkisinin nasıl olması gerektiğinie ilişkin tartışmada , özellikle Ortaçağ felsefesinde dini merkeze alan siyaset felsefeleriyle karşılamak mümkündür. Ancak modern döneme gelindiğinde , din-siyaset ilişkisi, dönemin filozofları tarafından tekrar ele alınmış ve din-siyaset ilişkisi farklı tarzlarda değerlendirilmiştir. İşte bu çalışmada , öncelikle ilkçağ uygarlıklarında , siyasal erkin din ile temellendirilmesi , kısaca ele alındıktan sonra , Ortaçağ Hıristiyan ve İslam düşüncesinde nasıl ele alındığı incelenmiş, akabinde ise , mordern felsefede , din-siyaset ilişkisine yönelik ortaya atılmış olan ateizm , sekülerizm ve laisizm/laiklik anlayışları irdelemiştir.