1870 yılında metodolojik bir yaklaşımla sistemleştirilerek bir “bilim”in konusu haline gelen dini çalışmalar, dinin anlaşılmasının kaçınılmaz bir şekilde farklı geleneklerden, dünyanın farklı yerlerinden ve insanlık tarihinin farklı dönemlerinden gelen malzemelerin karşılaştırılarak ele alınması üzerine yükselmiştir. Sharpekarşılaştırmalı yöntem geleneğinin kapsayıcılığı temelinde ve din konusundaki bilimsel çalışmalarda esas olanın, dinin gözlemlenebilecek fenomenler temelinde ele alınması gerekliliğinden hareketle “karşılaştırmalı din” kavramını bu alandaki alternatifsiz yegâne kapsamlı terim olarak öne çıkarmıştır. Sharpe’nin bu kitabı, içerisinde müzakere edilen birçok konu için genel bir başlık olma vazifesi gören “karşılaştırmalı dinler” tarihinin izini ayrıntılı bir şekilde süren ve ortaya çıkmasına yol açan çatışmaların, tartışmaların ana hatlarıyla incelendiği ilk kitaptır. Sharpe, kronolojik bir şema çizmekten özellikle kaçındığı bu kitabında, karşılaştırmalı din çalışmalarının her zaman farklı yaklaşım ve metodlarla örülü birçok iplikten oluştuğunun altını çizerek, bu alandaki önemli şahsiyetler, konular ve dönüm noktalarının ortaya konulması ile bu iplikleri çözmeye girişmiştir. Tarihsel, psikolojik, fenomenolojik ve felsefi içeriklerle çok boyutlu bir anlatımın zenginliğini sunan bu kitap, “karşılaştırmalı din” başlığının, din sosyolojisi, din fenomenolojisi, din psikolojisi ve din felsefesi alanlarındaki konuları kapsayan işlevselliğinden başarılı bir şekilde yararlanılmış olması bakımından ayrı bir önemi hak etmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | 17,76 | 53,27 |
6 | 9,38 | 56,25 |
9 | 6,58 | 59,24 |
12 | 5,18 | 62,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 48,75 | 48,75 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
1870 yılında metodolojik bir yaklaşımla sistemleştirilerek bir “bilim”in konusu haline gelen dini çalışmalar, dinin anlaşılmasının kaçınılmaz bir şekilde farklı geleneklerden, dünyanın farklı yerlerinden ve insanlık tarihinin farklı dönemlerinden gelen malzemelerin karşılaştırılarak ele alınması üzerine yükselmiştir. Sharpekarşılaştırmalı yöntem geleneğinin kapsayıcılığı temelinde ve din konusundaki bilimsel çalışmalarda esas olanın, dinin gözlemlenebilecek fenomenler temelinde ele alınması gerekliliğinden hareketle “karşılaştırmalı din” kavramını bu alandaki alternatifsiz yegâne kapsamlı terim olarak öne çıkarmıştır. Sharpe’nin bu kitabı, içerisinde müzakere edilen birçok konu için genel bir başlık olma vazifesi gören “karşılaştırmalı dinler” tarihinin izini ayrıntılı bir şekilde süren ve ortaya çıkmasına yol açan çatışmaların, tartışmaların ana hatlarıyla incelendiği ilk kitaptır. Sharpe, kronolojik bir şema çizmekten özellikle kaçındığı bu kitabında, karşılaştırmalı din çalışmalarının her zaman farklı yaklaşım ve metodlarla örülü birçok iplikten oluştuğunun altını çizerek, bu alandaki önemli şahsiyetler, konular ve dönüm noktalarının ortaya konulması ile bu iplikleri çözmeye girişmiştir. Tarihsel, psikolojik, fenomenolojik ve felsefi içeriklerle çok boyutlu bir anlatımın zenginliğini sunan bu kitap, “karşılaştırmalı din” başlığının, din sosyolojisi, din fenomenolojisi, din psikolojisi ve din felsefesi alanlarındaki konuları kapsayan işlevselliğinden başarılı bir şekilde yararlanılmış olması bakımından ayrı bir önemi hak etmektedir.