Dionysos’u Giydirmek : Sanat, Tekstil Tasarımı - Bilinç ve Dışındakiler

Stok Kodu:
9786054827701
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
282
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%15 indirimli
260,00TL
221,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 23,50TL
Havale/EFT ile: 216,58TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054827701
470701
Dionysos’u Giydirmek : Sanat, Tekstil Tasarımı - Bilinç ve Dışındakiler
Dionysos’u Giydirmek : Sanat, Tekstil Tasarımı - Bilinç ve Dışındakiler
221.00

Mitolojik temalar söz konusu olduğunda Çağdaş Sanat için şüphesiz ki tek kaynak Dionysos değildir. Günümüz sanatçılarından bazılarının mitolojik hikâyelere açıkça gönderme yapan eserleri vardır. Bu bağlamda bir sanat eserinin yüzeyinin altında yatanın analizi yapılmadığı sürece; neye bakıldığı anlaşılmadıkça, görmekte olunanlar eserin ancak küçük bir kısmını oluşturur. Sanatçıların ve tasarımcıların yaratılarında kodladıkları sembolik kavramları çözümlemek, eserin yaratıcısının sanatsal teknik üretim araçları ve kültürel, zamansal uzlaşımları ötesinde bir açıklama imkânı sunar. İnsan zihni, bilinç ve bilinçdışı düzlemde semboller aracılığıyla düşünmek ve iletişim kurmak üzere donanmıştır. Sembol Bilimi, evrensel bir dildir; ancak yeryüzünde farklı uygarlıkların, mitlerin, inançların, kimliklerin, toplumların ve sahip olduğu kültürlerinin farklı olmaları sonucunda sembolik tasvirler de farklılık göstermektedir.Bu çalışmada sembolik imgeler, bilinçdışı, kutsal/dinsel, kimlik, alegorik, tematik ve coğrafik, ezoterik neo-spiritüal sembollerin gramerinin literatür kaynaklarının incelenmesini ve Carl Gustav Jung'un sanatın yaratım süreci ve yorumlanmasına dair yaptığı çıkarımlarını, evrensel insan deneyimlerini temsil eden arketipsel sembol biliminin katkısıyla, tekstil sanatında ve tasarımında, giysi tasarımcısı Ümit Ünal'ın bireysel ve kolektif sembolleri, yarattığı koleksiyonların/eserlerin analizi sonucunda değerlendirilmesini ve farklı giysi tasarımcıları/sanatçılarıyla karşılaştırmalarını kapsamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İnci Selin GÜMÜŞ

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 80,50    241,51   
6 42,50    255,01   
9 29,84    268,54   
12 23,50    282,02   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 221,00    221,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Mitolojik temalar söz konusu olduğunda Çağdaş Sanat için şüphesiz ki tek kaynak Dionysos değildir. Günümüz sanatçılarından bazılarının mitolojik hikâyelere açıkça gönderme yapan eserleri vardır. Bu bağlamda bir sanat eserinin yüzeyinin altında yatanın analizi yapılmadığı sürece; neye bakıldığı anlaşılmadıkça, görmekte olunanlar eserin ancak küçük bir kısmını oluşturur. Sanatçıların ve tasarımcıların yaratılarında kodladıkları sembolik kavramları çözümlemek, eserin yaratıcısının sanatsal teknik üretim araçları ve kültürel, zamansal uzlaşımları ötesinde bir açıklama imkânı sunar. İnsan zihni, bilinç ve bilinçdışı düzlemde semboller aracılığıyla düşünmek ve iletişim kurmak üzere donanmıştır. Sembol Bilimi, evrensel bir dildir; ancak yeryüzünde farklı uygarlıkların, mitlerin, inançların, kimliklerin, toplumların ve sahip olduğu kültürlerinin farklı olmaları sonucunda sembolik tasvirler de farklılık göstermektedir.Bu çalışmada sembolik imgeler, bilinçdışı, kutsal/dinsel, kimlik, alegorik, tematik ve coğrafik, ezoterik neo-spiritüal sembollerin gramerinin literatür kaynaklarının incelenmesini ve Carl Gustav Jung'un sanatın yaratım süreci ve yorumlanmasına dair yaptığı çıkarımlarını, evrensel insan deneyimlerini temsil eden arketipsel sembol biliminin katkısıyla, tekstil sanatında ve tasarımında, giysi tasarımcısı Ümit Ünal'ın bireysel ve kolektif sembolleri, yarattığı koleksiyonların/eserlerin analizi sonucunda değerlendirilmesini ve farklı giysi tasarımcıları/sanatçılarıyla karşılaştırmalarını kapsamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İnci Selin GÜMÜŞ

Kapat