Doğu, Batı ve Türkiye Sinemasında Din

Stok Kodu:
9786059872973
Boyut:
13.5x19.5
Sayfa Sayısı:
408
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
500,00TL
400,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 42,54TL
Havale/EFT ile: 392,00TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059872973
630899
Doğu, Batı ve Türkiye Sinemasında Din
Doğu, Batı ve Türkiye Sinemasında Din
400.00

Sinema ve din ilişkisi, sosyal bilimlerin, özellikle de sosyoloji/din sosyolojisinin ihmal ettiği bakir alanların başında gelmektedir. Diğer taraftan söz konusu başlığı ele alan çoğu akademik araştırmalar ve akademinin dışında yapılan çalışmalar, derlemeci bir şekilde ideolojik bir bakış açısıyla, belli bir taassup içerisinde kaleme alınmış manipülatif ve spekülatif bir mahiyet arz etmektedir. Elinizdeki eser ise bu durumun dışına çıkan ender ve yetkin örneklerden birisidir. Dr. Tarık GÜVENDİ’nin sinema ve din ilişkisini kavramsal, kuramsal ve pratik boyutlarıyla sosyolojinin projeksiyonuyla çözümlediği çalışması, başta sosyoloji olmak üzere genel olarak sosyal bilimler alanına çok değerli katkılar yapan interdisipliner, titizlikle kaleme alınmış, emek mahsulü bir araştırmadır.

Prof. Dr. Kemaleddin TAŞ

Din gerçeğinin iki temel karakteri vardır: ilki eşitliksiz toplumların kişisel tarihlerine devrimci parantezler açan katışıksız din; diğeri grandiyöz insanla kurulan dünyevi iktidarda kitlelerin zihinlerine vurulan tılsımlı prangaların gardiyanlığına soyunan kurumsal din… Sinema ise sabıkası kabarık kurumsal dine ve aktörlerine daha fazla ilgi göstermiş bu tercihini sinemasal dilde eleştiri merkezi olarak kullanmıştır. Bu kitap, sanatsal, ideolojik ve kapital ereklerle karanlık salonlarda devinen sinemanın bu tercihini sorgulamakta, dinsel olgunun beyazperdeye yansıyan görünümlerini öznel ve ideolojik tortulardan ayrıştırmakta; öte yandan bakışı kişiselleştiren mahalli duvarları ve kategorik tutumları yıkmakta, sinema- din ilişkisine berrak ve derinlikli bir perspektif kazandırmaktadır. Bu nedenle eser, “önce bir dinle” serzenişine kulak kabartmakta tarafların söz hakkına kendi metodolojik birikimlerini konuşturarak saygı duymaktadır.

Tarık GÜVENDİ

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 145,71    437,12   
6 76,93    461,56   
9 54,00    486,04   
12 42,54    510,44   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 400,00    400,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Sinema ve din ilişkisi, sosyal bilimlerin, özellikle de sosyoloji/din sosyolojisinin ihmal ettiği bakir alanların başında gelmektedir. Diğer taraftan söz konusu başlığı ele alan çoğu akademik araştırmalar ve akademinin dışında yapılan çalışmalar, derlemeci bir şekilde ideolojik bir bakış açısıyla, belli bir taassup içerisinde kaleme alınmış manipülatif ve spekülatif bir mahiyet arz etmektedir. Elinizdeki eser ise bu durumun dışına çıkan ender ve yetkin örneklerden birisidir. Dr. Tarık GÜVENDİ’nin sinema ve din ilişkisini kavramsal, kuramsal ve pratik boyutlarıyla sosyolojinin projeksiyonuyla çözümlediği çalışması, başta sosyoloji olmak üzere genel olarak sosyal bilimler alanına çok değerli katkılar yapan interdisipliner, titizlikle kaleme alınmış, emek mahsulü bir araştırmadır.

Prof. Dr. Kemaleddin TAŞ

Din gerçeğinin iki temel karakteri vardır: ilki eşitliksiz toplumların kişisel tarihlerine devrimci parantezler açan katışıksız din; diğeri grandiyöz insanla kurulan dünyevi iktidarda kitlelerin zihinlerine vurulan tılsımlı prangaların gardiyanlığına soyunan kurumsal din… Sinema ise sabıkası kabarık kurumsal dine ve aktörlerine daha fazla ilgi göstermiş bu tercihini sinemasal dilde eleştiri merkezi olarak kullanmıştır. Bu kitap, sanatsal, ideolojik ve kapital ereklerle karanlık salonlarda devinen sinemanın bu tercihini sorgulamakta, dinsel olgunun beyazperdeye yansıyan görünümlerini öznel ve ideolojik tortulardan ayrıştırmakta; öte yandan bakışı kişiselleştiren mahalli duvarları ve kategorik tutumları yıkmakta, sinema- din ilişkisine berrak ve derinlikli bir perspektif kazandırmaktadır. Bu nedenle eser, “önce bir dinle” serzenişine kulak kabartmakta tarafların söz hakkına kendi metodolojik birikimlerini konuşturarak saygı duymaktadır.

Tarık GÜVENDİ

Kapat