Doğu’nun Rothschildları Constantiniyyeli (İstanbullu) Camondolar

Stok Kodu:
9786256614031
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
298
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
180,00TL
153,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 16,27TL
Havale/EFT ile: 149,94TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256614031
893276
Doğu’nun Rothschildları Constantiniyyeli (İstanbullu) Camondolar
Doğu’nun Rothschildları Constantiniyyeli (İstanbullu) Camondolar
153.00

‘’Doğu’nun Rothschildları Konstantiniyyeli – İstanbullu – Camondolar’’, Camondo ailesinin 1492’de İspanya’da başlayan, 1800’lerde İstanbul’da yarattıkları finans imparatorluğu ile zirveye ulaşan, 1869’dan sonra Paris’te büyüyen ve 1943’da Polonya’da Krakow -Auschwitz ölüm kampında sona eren hüzünlü öyküsüdür. Ayni zamanda 1699’da , imzaladığı Karlofça ve daha sonra Pasarofça anlaşmaları ile saldırıcı bir güç olmaktan çıkan , ancak savunucu bir güç durumuna düşen Osmanlı İmparatorluğu’nun , toprak kayıpları, gelir kayıpları, harp tazminatları, artan devlet ve saray masrafları ve önüne geçilemeyen israflar nedeniyle iç ve dış borçlanmasının ve bu borçlanmaların devletin çöküşünün ve çözülmesinin etkenlerden biri olmasının öyküsüdür. Aile reisi Abraham Salomon Camondo ve torunları Abraham Behor ve Nissim’in Osmanlı iç ve dış borçlanmasında, ülkede ilk modern bankacılığın kurulmasında, ilk sanayi tesislerinin işletmeye açılmasında, Abraham Salomon’un 1839 Tanzimat Fermanı’nın hazırlanmasında ve İstanbul’da Galata ve Pera’nın imarındaki katkıları da bu öykünün bir parçasıdır. Bu uzun ve değişik öykünün diğer bir parçası ise ailenin 1869 ‘da Paris’e göç ettikten , zamanın Fransız zenginleri ve bankerleri arasına girmeleri ve Paris sosyetesinin bir parçası olmalarından sonra, torunların çocukları İsaac ve Moise’in iş hayatından çekilmeleri ve güzel sanatlara kendilerini adamalarıdır. İsaac’ın empresyonist – İzlenimci – resim akımının temsilcileri Degas, Monet , Renoir, Manet, Cezanne ve Delaroix gibi sonradan çok ünlü olan isimleri desteklemesi ve bunun sonucunda meydana getirdiği çok zengin koleksiyonunu Louvre Müzesi’ne hibe etmesidir. İsaac’ın Paris’te ve Marsilya’da oynanan bir opera yazacak kadar yüksek bir müzik kültürüne sahip olmasıdır. Moise’in de evini, çok değerli sanat eserleri koleksiyonu ile birlikte, Nissim Müzesi adıyla, ünlü bir iç dekorasyon müzesi olarak Paris’e bırakmasıdır. Ailenin son üyelerinin Auschwitz de ölüm kampında son bulması da bu öykünün hüzünlü bir bölümüdür.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 55,73    167,20   
6 29,42    176,55   
9 20,66    185,91   
12 16,27    195,24   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 153,00    153,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

‘’Doğu’nun Rothschildları Konstantiniyyeli – İstanbullu – Camondolar’’, Camondo ailesinin 1492’de İspanya’da başlayan, 1800’lerde İstanbul’da yarattıkları finans imparatorluğu ile zirveye ulaşan, 1869’dan sonra Paris’te büyüyen ve 1943’da Polonya’da Krakow -Auschwitz ölüm kampında sona eren hüzünlü öyküsüdür. Ayni zamanda 1699’da , imzaladığı Karlofça ve daha sonra Pasarofça anlaşmaları ile saldırıcı bir güç olmaktan çıkan , ancak savunucu bir güç durumuna düşen Osmanlı İmparatorluğu’nun , toprak kayıpları, gelir kayıpları, harp tazminatları, artan devlet ve saray masrafları ve önüne geçilemeyen israflar nedeniyle iç ve dış borçlanmasının ve bu borçlanmaların devletin çöküşünün ve çözülmesinin etkenlerden biri olmasının öyküsüdür. Aile reisi Abraham Salomon Camondo ve torunları Abraham Behor ve Nissim’in Osmanlı iç ve dış borçlanmasında, ülkede ilk modern bankacılığın kurulmasında, ilk sanayi tesislerinin işletmeye açılmasında, Abraham Salomon’un 1839 Tanzimat Fermanı’nın hazırlanmasında ve İstanbul’da Galata ve Pera’nın imarındaki katkıları da bu öykünün bir parçasıdır. Bu uzun ve değişik öykünün diğer bir parçası ise ailenin 1869 ‘da Paris’e göç ettikten , zamanın Fransız zenginleri ve bankerleri arasına girmeleri ve Paris sosyetesinin bir parçası olmalarından sonra, torunların çocukları İsaac ve Moise’in iş hayatından çekilmeleri ve güzel sanatlara kendilerini adamalarıdır. İsaac’ın empresyonist – İzlenimci – resim akımının temsilcileri Degas, Monet , Renoir, Manet, Cezanne ve Delaroix gibi sonradan çok ünlü olan isimleri desteklemesi ve bunun sonucunda meydana getirdiği çok zengin koleksiyonunu Louvre Müzesi’ne hibe etmesidir. İsaac’ın Paris’te ve Marsilya’da oynanan bir opera yazacak kadar yüksek bir müzik kültürüne sahip olmasıdır. Moise’in de evini, çok değerli sanat eserleri koleksiyonu ile birlikte, Nissim Müzesi adıyla, ünlü bir iç dekorasyon müzesi olarak Paris’e bırakmasıdır. Ailenin son üyelerinin Auschwitz de ölüm kampında son bulması da bu öykünün hüzünlü bir bölümüdür.

Kapat