Edebiyatta Türk’ün Düşüncesi Günümüz Edebiyatının Fikri Arka Planı

Stok Kodu:
9786051211534
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
420
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
280,00TL
196,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 20,84TL
Havale/EFT ile: 192,08TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051211534
547758
Edebiyatta Türk’ün Düşüncesi
Edebiyatta Türk’ün Düşüncesi Günümüz Edebiyatının Fikri Arka Planı
196.00
Bu kitaptaki yazılar Türk düşüncesine sistematik bakmıyor.Bakması gerekir mi?Daha da önemlisi Türk düşüncesi belli bir sisteme sahip mi?Edebiyat için de bunu sorabiliriz. Ne Türk düşüncesi ne de edebiyatı, genel geçer değerlere bağlanma konusunda çekingen davranıyor. Türkiye'de düşüncenin konjonktürel ve yönlendirilmeye açık olduğunu söylemek gerek. Fikir adamları esaslı görüşler öne sürmede müteredditler. Yalnızca siyasal erki değil dünyadaki düzeni de hesaplayarak görüş bildiriyorlar. Bir milleti oluşturan değerlerin neler olduğunu sarahaten yazsalar bile Türkiye'nin ufkuna bunları yerleştirmekten kaçınıyorlar. Türkiye'nin büyük bir ülke olması, tarihle kesinleşmiş yapısı ile vatan ve milleti oluşturmada İslam'ın fonksiyonu düşüncemizin merkezinden uzaklaştırılıyor.Edebiyat camiasında "küçük" tercihi seviyeyi 60'ların altına düşürdü. Son yıllarda yalnız edebiyatta değil diğer sanat türlerinde; sinema, müzik ve belgeselde de "küçük insanı", "detay hayatları", "hayatın içinden sıcak done"leri anlatma üslubu ve tavrı epistemolojik seviye kadar estetik duyarlık bağlamında da önemli düşüşlerin yaşanmasını beraberinde getirdi."Hayatı yaşamak" hem de"doya doya yaşamak" iştiyakındaki anlatıcılar, iyi bir sanat eserinin temel belirleyeni olan büyük amaçların çevresinde dolanmayı tamamen ortadan kaldırdı. Bu durum şununla alakalı olsa gerek: Bugünün insanı için "büyük" peşinde koşmak tahayyül edilmesi bile imkânsız bir yetenek, donanım, azim ve algılama sorunu hâline geldi. İyi bir sanat eseri tutku ile kendini gösterir. Başarmak kadar büyük hedefler peşinde tutkuyla koştuğu hâlde kaybetmek de hem görsel hem de edebî türler için bir şölen hâlini alabilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 71,40    214,19   
6 37,69    226,16   
9 26,46    238,16   
12 20,84    250,12   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,00    196,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   
Bu kitaptaki yazılar Türk düşüncesine sistematik bakmıyor.Bakması gerekir mi?Daha da önemlisi Türk düşüncesi belli bir sisteme sahip mi?Edebiyat için de bunu sorabiliriz. Ne Türk düşüncesi ne de edebiyatı, genel geçer değerlere bağlanma konusunda çekingen davranıyor. Türkiye'de düşüncenin konjonktürel ve yönlendirilmeye açık olduğunu söylemek gerek. Fikir adamları esaslı görüşler öne sürmede müteredditler. Yalnızca siyasal erki değil dünyadaki düzeni de hesaplayarak görüş bildiriyorlar. Bir milleti oluşturan değerlerin neler olduğunu sarahaten yazsalar bile Türkiye'nin ufkuna bunları yerleştirmekten kaçınıyorlar. Türkiye'nin büyük bir ülke olması, tarihle kesinleşmiş yapısı ile vatan ve milleti oluşturmada İslam'ın fonksiyonu düşüncemizin merkezinden uzaklaştırılıyor.Edebiyat camiasında "küçük" tercihi seviyeyi 60'ların altına düşürdü. Son yıllarda yalnız edebiyatta değil diğer sanat türlerinde; sinema, müzik ve belgeselde de "küçük insanı", "detay hayatları", "hayatın içinden sıcak done"leri anlatma üslubu ve tavrı epistemolojik seviye kadar estetik duyarlık bağlamında da önemli düşüşlerin yaşanmasını beraberinde getirdi."Hayatı yaşamak" hem de"doya doya yaşamak" iştiyakındaki anlatıcılar, iyi bir sanat eserinin temel belirleyeni olan büyük amaçların çevresinde dolanmayı tamamen ortadan kaldırdı. Bu durum şununla alakalı olsa gerek: Bugünün insanı için "büyük" peşinde koşmak tahayyül edilmesi bile imkânsız bir yetenek, donanım, azim ve algılama sorunu hâline geldi. İyi bir sanat eseri tutku ile kendini gösterir. Başarmak kadar büyük hedefler peşinde tutkuyla koştuğu hâlde kaybetmek de hem görsel hem de edebî türler için bir şölen hâlini alabilir.
Kapat