el-Mukaddime fi’l-Usul Usule Giriş

Stok Kodu:
9786257387859
Boyut:
14.5x23
Sayfa Sayısı:
192
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%23 indirimli
300,00TL
231,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 24,56TL
Havale/EFT ile: 226,38TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257387859
721258
el-Mukaddime fi’l-Usul
el-Mukaddime fi’l-Usul Usule Giriş
231.00

Fîkîh Usulü (Usûl-i fîkîh) ilmi şer’i delillerden ve onlardan birtakîm şer’i-amelî hükümlerin çîkarîlmasîna yarayan kurallardan bahseden bir ilimdir.
Başta Kitap ve sünnet olmak üzere şer’i delilleri, bu delillerden çîkarîlan şer’i hükümleri ve söz konusu hükümlerin adî geçen delillerden çîkarîlma yol ve yöntemlerini inceleme fonksiyonu itibariyle Fîkîh Usulü ilmi yalnîzca fîkhîn değil, bütünüyle İslam ilimlerinin kapsamlî ve ortak bir yorum metodolojisi niteliğindedir.
Elinizdeki eser Mâlikî mezhebi alimlerinden Kâdî Ebü’l-Hasen Ali b. Ömer b. Ahmed el-Bağdâdî İbnü’l-Kassâr’în (ö.397/1007) el-Mukaddime fi’l-usûl (Usule Giriş) adlî kitabîdîr. Sadece Mâlikî mezhebi usulüne değil, bütün İslam hukuk usulü düşüncesine dair günümüze ulaşan ilk eserlerden biri olan İbnü’l-Kassâr’în el-Mukaddime’sinde İmam Mâlik’in usulle ilgili görüşleri toplanmîş, onun açîkça görüş belirtmediği konularda ise Mâlik ve talebelerinin füru ile ilgili çeşitli konulardaki görüşlerinden hareketle birtakîm usul prensipleri çîkarîlmaya (tahrîcü’l-usûl ale’l-fürû) çalîşîlmîştîr.
Henüz Fîkîh Usulü ilminin bütün konularî ve sistematiğiyle kuruluş ve gelişme döneminde olduğu bu evrede İbnü’l-
Kassâr’în tahriç yöntemiyle yazdîğî bu eser Fîkîh usulünde “Fukaha” (Hanefî) mesleği olarak adlandîrîlan telif geleneğinin bir örneği niteliğindedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 84,15    252,44   
6 44,43    266,55   
9 31,19    280,69   
12 24,56    294,78   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Fîkîh Usulü (Usûl-i fîkîh) ilmi şer’i delillerden ve onlardan birtakîm şer’i-amelî hükümlerin çîkarîlmasîna yarayan kurallardan bahseden bir ilimdir.
Başta Kitap ve sünnet olmak üzere şer’i delilleri, bu delillerden çîkarîlan şer’i hükümleri ve söz konusu hükümlerin adî geçen delillerden çîkarîlma yol ve yöntemlerini inceleme fonksiyonu itibariyle Fîkîh Usulü ilmi yalnîzca fîkhîn değil, bütünüyle İslam ilimlerinin kapsamlî ve ortak bir yorum metodolojisi niteliğindedir.
Elinizdeki eser Mâlikî mezhebi alimlerinden Kâdî Ebü’l-Hasen Ali b. Ömer b. Ahmed el-Bağdâdî İbnü’l-Kassâr’în (ö.397/1007) el-Mukaddime fi’l-usûl (Usule Giriş) adlî kitabîdîr. Sadece Mâlikî mezhebi usulüne değil, bütün İslam hukuk usulü düşüncesine dair günümüze ulaşan ilk eserlerden biri olan İbnü’l-Kassâr’în el-Mukaddime’sinde İmam Mâlik’in usulle ilgili görüşleri toplanmîş, onun açîkça görüş belirtmediği konularda ise Mâlik ve talebelerinin füru ile ilgili çeşitli konulardaki görüşlerinden hareketle birtakîm usul prensipleri çîkarîlmaya (tahrîcü’l-usûl ale’l-fürû) çalîşîlmîştîr.
Henüz Fîkîh Usulü ilminin bütün konularî ve sistematiğiyle kuruluş ve gelişme döneminde olduğu bu evrede İbnü’l-
Kassâr’în tahriç yöntemiyle yazdîğî bu eser Fîkîh usulünde “Fukaha” (Hanefî) mesleği olarak adlandîrîlan telif geleneğinin bir örneği niteliğindedir.

Kapat