Tasavvufun Mağrib’e girişi on birinci yüzyıl başları gibi oldukça geç dönemlerde gerçekleşmiştir. Bu da yaklaşık olarak şark İslâm dünyasından iki asır sonraya tekabül etmektedir. İlk Mağrib sûfîleri metafizik konularla ilgilenmekten çok zühd ve takva esasına ağırlık vermekteydiler. On ikinci yüzyıldan itibaren ise Şark İslâm dünya¬sındaki mutasavvıflara ve tasavvuf mekteplerine benzeyen yeni an¬layışlar görülmeye başladı. Endülüs’ün önemli kültür merkezlerinde yetişen mutasavvıflar hem fıkıh, hadis ve kelâm bilgileri hem de tasavvuf ve felsefe bilgileri açısından güçlü bir konuma geldiler.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | 68,30 | 204,90 |
6 | 36,06 | 216,36 |
9 | 25,31 | 227,83 |
12 | 19,94 | 239,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,50 | 187,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Tasavvufun Mağrib’e girişi on birinci yüzyıl başları gibi oldukça geç dönemlerde gerçekleşmiştir. Bu da yaklaşık olarak şark İslâm dünyasından iki asır sonraya tekabül etmektedir. İlk Mağrib sûfîleri metafizik konularla ilgilenmekten çok zühd ve takva esasına ağırlık vermekteydiler. On ikinci yüzyıldan itibaren ise Şark İslâm dünya¬sındaki mutasavvıflara ve tasavvuf mekteplerine benzeyen yeni an¬layışlar görülmeye başladı. Endülüs’ün önemli kültür merkezlerinde yetişen mutasavvıflar hem fıkıh, hadis ve kelâm bilgileri hem de tasavvuf ve felsefe bilgileri açısından güçlü bir konuma geldiler.