Eski Mezopotamya ve Anadolu Toplumlarında Büyü

Stok Kodu:
9786053965534
Boyut:
15x21
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%13 indirimli
150,00TL
130,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 13,88TL
Havale/EFT ile: 127,89TL
Temin süresi 6 gündür.
9786053965534
692376
Eski Mezopotamya ve Anadolu Toplumlarında Büyü
Eski Mezopotamya ve Anadolu Toplumlarında Büyü
130.50

Eski Mezopotamya ve Anadolu’da yaşamış olan toplumların büyünün gücüne ve etkisine olan inançları, söz konusu toplumlara ait çivi yazılı metinlerden ve arkeolojik verilerden anlaşılmaktadır. İnsana dair her şeyi kapsayan büyü, çoğunlukla doğumdan ölüme kadar olan yaşamın her safhasında kendisinden yardım beklenilen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel olarak çıkar amacı taşıyan büyü, avlanma, düşmanı yenme, çocuk sahibi olma, mal çoğaltma, hastalıklardan kurtulma, tabii olayları kontrol etme, korkuyla başa çıkma, ifritlerle mücadele gibi amaçlarla yapılmıştır. Hatta bu toplumlar “kara büyü” adını verdikleri kötü büyünün etkisinden korunmak için “ak büyü” adını verdikleri yeni büyüsel metotlar da geliştirip uygulamışlardır. Çalışmamızda da görüleceği gibi, Mezopotamya’da büyünün ortaya çıkmasından sorumlu tutulanlar, insanlarla birlikte tanrıların temsilcisi olduğu düşünülen ifritlerdir. Günlük hayatın birçok alanında karşımıza çıkan büyünün yeryüzündeki herhangi bir boşluktan ortaya çıkan bu ifritlerle tanrıların gazabını insanlara taşıdıklarına inanılmıştır. Bu noktada Mezopotamyalılar’ın büyüye bakış açısı ile Anadolu’daki toplumların büyüye bakış açısı birbirinden ayrılmaktadır. Hastalıkların insana verilme nedenini geçmişte yapılan kötülükler olarak gören Mezopotamya insanı hastalıklardan kurtulmak için de büyüyü kullanmıştır. Anadolu insanı ise büyünün insan eliyle yapıldığına inanmıştır. Bu temel ayrım, büyüyü def etme çabalarındaki farklı uygulama yöntemlerine de yansımıştır. Bununla birlikte büyü yapmak ya da yaptırmak, hem Eski Mezopotamya hem de Anadolu’da yaşamış toplumlarda hiçbir zaman iyi karşılanmamıştır. Çıkarılan birçok kanun maddesi ile iki uygarlıkta da büyü yapanların cezalandırıldığı görülmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 47,54    142,61   
6 25,10    150,58   
9 17,62    158,57   
12 13,88    166,53   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,50    130,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Eski Mezopotamya ve Anadolu’da yaşamış olan toplumların büyünün gücüne ve etkisine olan inançları, söz konusu toplumlara ait çivi yazılı metinlerden ve arkeolojik verilerden anlaşılmaktadır. İnsana dair her şeyi kapsayan büyü, çoğunlukla doğumdan ölüme kadar olan yaşamın her safhasında kendisinden yardım beklenilen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel olarak çıkar amacı taşıyan büyü, avlanma, düşmanı yenme, çocuk sahibi olma, mal çoğaltma, hastalıklardan kurtulma, tabii olayları kontrol etme, korkuyla başa çıkma, ifritlerle mücadele gibi amaçlarla yapılmıştır. Hatta bu toplumlar “kara büyü” adını verdikleri kötü büyünün etkisinden korunmak için “ak büyü” adını verdikleri yeni büyüsel metotlar da geliştirip uygulamışlardır. Çalışmamızda da görüleceği gibi, Mezopotamya’da büyünün ortaya çıkmasından sorumlu tutulanlar, insanlarla birlikte tanrıların temsilcisi olduğu düşünülen ifritlerdir. Günlük hayatın birçok alanında karşımıza çıkan büyünün yeryüzündeki herhangi bir boşluktan ortaya çıkan bu ifritlerle tanrıların gazabını insanlara taşıdıklarına inanılmıştır. Bu noktada Mezopotamyalılar’ın büyüye bakış açısı ile Anadolu’daki toplumların büyüye bakış açısı birbirinden ayrılmaktadır. Hastalıkların insana verilme nedenini geçmişte yapılan kötülükler olarak gören Mezopotamya insanı hastalıklardan kurtulmak için de büyüyü kullanmıştır. Anadolu insanı ise büyünün insan eliyle yapıldığına inanmıştır. Bu temel ayrım, büyüyü def etme çabalarındaki farklı uygulama yöntemlerine de yansımıştır. Bununla birlikte büyü yapmak ya da yaptırmak, hem Eski Mezopotamya hem de Anadolu’da yaşamış toplumlarda hiçbir zaman iyi karşılanmamıştır. Çıkarılan birçok kanun maddesi ile iki uygarlıkta da büyü yapanların cezalandırıldığı görülmektedir.

Kapat