Euthyphron / Dindarlık Üzerine

Stok Kodu:
9786258242775
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
138,00TL
110,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,74TL
Havale/EFT ile: 108,19TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258242775
919195
Euthyphron / Dindarlık Üzerine
Euthyphron / Dindarlık Üzerine
110.40

“‘Tanrılara hizmet’in en geniş tartışması Platon’un Euthyphron’unda bulunur.”
Jon Mikalson

“Euthyphron açıkça dindarlığın ve dinsizliğin gerçek mahiyeti ile bunlara ilişkin genel kabul gören anlayışları karşılaştırmak için tasarlanmıştır.”
Benjamin Jowett

“Sokrates’in yeteneği iyi tanımlar sağlamak değil, kötü tanımları teşhir etmekten ibarettir.”
George Grote

Diyalog, Sokrates’in Meletos adında genç bir Atinalının dinsizlik suçlamasıyla ona açtığı kovuşturma için beklerken, babasını cinayet suçlamasıyla mahkemeye veren Euthyphron adında bir tanıdığıyla tesadüfen karşılaşması sonucunda gelişen konuşmayı içerir ve konuşma ‘dindarlık’ kavramı etrafında şekillenir.
Antik Yunanda ‘dindarlık’ ve ‘kutsal olan’ın anlamı ve Platon düşüncesinde ‘dindarlık’ın diyalektik gelişimi açısından kitap oldukça önemlidir. “Tanrı bir şeyi iyi olduğu için mi buyurur; yoksa Tanrı bir şeyi buyurduğu için mi o şey iyi olur?” şeklinde özetlenen ‘Euthyphron İkilemi’ de yine bu diyalogda temellerini bulur. Ayrıca Sokrates'in meşhur Savunma'sının hemen öncesinde gerçekleştiği için bu diyalog dönemin hukuk sisteminin yapısını da anlamamızı sağlar.
Bu diyalog, diğer tüm diyaloglar gibi, mutlak ve sorgulanmamış, herkesin aşina ve bilgi sahibi olduğuna dair kendinden emin olduğu bir inanca karşı mücadele eden o Sokratesçi ruhla tasarlanmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 40,22    120,65   
6 21,23    127,39   
9 14,91    134,15   
12 11,74    140,88   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,40    110,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“‘Tanrılara hizmet’in en geniş tartışması Platon’un Euthyphron’unda bulunur.”
Jon Mikalson

“Euthyphron açıkça dindarlığın ve dinsizliğin gerçek mahiyeti ile bunlara ilişkin genel kabul gören anlayışları karşılaştırmak için tasarlanmıştır.”
Benjamin Jowett

“Sokrates’in yeteneği iyi tanımlar sağlamak değil, kötü tanımları teşhir etmekten ibarettir.”
George Grote

Diyalog, Sokrates’in Meletos adında genç bir Atinalının dinsizlik suçlamasıyla ona açtığı kovuşturma için beklerken, babasını cinayet suçlamasıyla mahkemeye veren Euthyphron adında bir tanıdığıyla tesadüfen karşılaşması sonucunda gelişen konuşmayı içerir ve konuşma ‘dindarlık’ kavramı etrafında şekillenir.
Antik Yunanda ‘dindarlık’ ve ‘kutsal olan’ın anlamı ve Platon düşüncesinde ‘dindarlık’ın diyalektik gelişimi açısından kitap oldukça önemlidir. “Tanrı bir şeyi iyi olduğu için mi buyurur; yoksa Tanrı bir şeyi buyurduğu için mi o şey iyi olur?” şeklinde özetlenen ‘Euthyphron İkilemi’ de yine bu diyalogda temellerini bulur. Ayrıca Sokrates'in meşhur Savunma'sının hemen öncesinde gerçekleştiği için bu diyalog dönemin hukuk sisteminin yapısını da anlamamızı sağlar.
Bu diyalog, diğer tüm diyaloglar gibi, mutlak ve sorgulanmamış, herkesin aşina ve bilgi sahibi olduğuna dair kendinden emin olduğu bir inanca karşı mücadele eden o Sokratesçi ruhla tasarlanmıştır.

Kapat