Ezilenlerin Pedagojisi Genişletilmiş 50. Yıl Özel Basımı Ek Önsöz ve Söyleşilerle
Freire hayatını ezilenlerin ve özellikle okuma yazma bilmeyen yetişkinlerin eğitimine adamış bir eğitimci. Kitabında ise sadece alternatif bir pedagoji değil, amaçları kadar kullandığı araçlar da özgürlükçü olan bir siyaseti öneriyor. Bu model, insanların dünyayla ilişkilerindeki problemleri tanımlamalarını, dünyayı kendilerini yaratma görevinde kullandıkları bir malzeme gibi görmelerini sağlar. Eğitim, ezilenlerle diyalog kurularak, onların “konusal evren”i dikkate alınarak belirlenmelidir. Diyaloğun ön şartı ise insanlara inanmaktır, sevmeyi becerebilmektir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | 62,95 | 188,84 |
6 | 33,23 | 199,39 |
9 | 23,33 | 209,97 |
12 | 18,38 | 220,51 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,80 | 172,80 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Freire hayatını ezilenlerin ve özellikle okuma yazma bilmeyen yetişkinlerin eğitimine adamış bir eğitimci. Kitabında ise sadece alternatif bir pedagoji değil, amaçları kadar kullandığı araçlar da özgürlükçü olan bir siyaseti öneriyor. Bu model, insanların dünyayla ilişkilerindeki problemleri tanımlamalarını, dünyayı kendilerini yaratma görevinde kullandıkları bir malzeme gibi görmelerini sağlar. Eğitim, ezilenlerle diyalog kurularak, onların “konusal evren”i dikkate alınarak belirlenmelidir. Diyaloğun ön şartı ise insanlara inanmaktır, sevmeyi becerebilmektir.