Failin Tarihi - İyi Tasarım Kavramının Kökeni

Stok Kodu:
9786256610521
Boyut:
13x21
Sayfa Sayısı:
208
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
225,00TL
157,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 16,75TL
Havale/EFT ile: 154,35TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256610521
904520
Failin Tarihi - İyi Tasarım Kavramının Kökeni
Failin Tarihi - İyi Tasarım Kavramının Kökeni
157.50

Kitabın esas meselesi olarak, ‘iyi tasarım’ kavramı önce değer bağlamında, Platoncu bir kavram olan poiesis (eski Yunanca yapma/ortaya çıkarma) ilişkisi üzerinden, bilginin değere dönüşmesi ve ‘iyi’ çerçevesinden, sonra da, çağdaş tasarım yaklaşımlarıyla kıyaslanarak irdelenmiştir. İnsanın tasarım yoluyla bilgi ve değer bağlamı üzerinden kendisini bir tür olarak nasıl doğayı araçsallaştırarak ayrıcalıklı bir konuma getirdiği, ilk taş alet teknolojisi örneğinde incelenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır. Alet yapmak sayesinde bir yandan, yapma bilgisini elde etmek, korumak ve aktarmak yollarını öğrenir ve deneyimlerken, diğer yandan da yaptığı aletin işlevini doğrudan ve tam olarak yerine getirmesi sayesinde de, değer kavramına ulaşması araştırılmıştır.  Böylece ‘yapma’ eylemi üzerinden bilgi ve değer bağlamının nasıl bizatihi insanın ‘olma’ esasında kendisini ürettiği irdelenmiştir.

Tasarım eyleminin doğasını anlayabilmenin, hangi yetilerle ve hangi öznel/nesnel amaçlarla yapıldığını araştırabilmek için bu eylemin ilk örneklerine dönülmesi gerektiği kanaatiyle ilk taş aletlerin tasarımı örneklem olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla ‘İyi’ ve ‘Tasarım’ kavramlarının birer değer inşası olarak tarihin sıfır noktasına inilerek çalışmayı ve insanoğlunun kendini bu kavramlar vasıtasıyla nasıl tesis ettiği irdelemesi amaçlanmıştır.

Sevgili okur, bu çalışmayı bitirmem, ilginç bir şekilde mesleğimdeki 30. yılıma denk geldi. Zaman içerisinde kişisel bir mesele haline gelen ‘İyi Tasarım’ kavramını bu doktora tezi vasıtasıyla çözdüğümü tabî ki iddia edemem ancak en azından temas edebileceğim her veçhesinden bakmaya çalıştım. Umudum ve arzum, bu konu hakkında gelecekte yapılacak çalışmalara ışık tutması veya örnek olmasıdır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kitabın esas meselesi olarak, ‘iyi tasarım’ kavramı önce değer bağlamında, Platoncu bir kavram olan poiesis (eski Yunanca yapma/ortaya çıkarma) ilişkisi üzerinden, bilginin değere dönüşmesi ve ‘iyi’ çerçevesinden, sonra da, çağdaş tasarım yaklaşımlarıyla kıyaslanarak irdelenmiştir. İnsanın tasarım yoluyla bilgi ve değer bağlamı üzerinden kendisini bir tür olarak nasıl doğayı araçsallaştırarak ayrıcalıklı bir konuma getirdiği, ilk taş alet teknolojisi örneğinde incelenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır. Alet yapmak sayesinde bir yandan, yapma bilgisini elde etmek, korumak ve aktarmak yollarını öğrenir ve deneyimlerken, diğer yandan da yaptığı aletin işlevini doğrudan ve tam olarak yerine getirmesi sayesinde de, değer kavramına ulaşması araştırılmıştır.  Böylece ‘yapma’ eylemi üzerinden bilgi ve değer bağlamının nasıl bizatihi insanın ‘olma’ esasında kendisini ürettiği irdelenmiştir.

Tasarım eyleminin doğasını anlayabilmenin, hangi yetilerle ve hangi öznel/nesnel amaçlarla yapıldığını araştırabilmek için bu eylemin ilk örneklerine dönülmesi gerektiği kanaatiyle ilk taş aletlerin tasarımı örneklem olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla ‘İyi’ ve ‘Tasarım’ kavramlarının birer değer inşası olarak tarihin sıfır noktasına inilerek çalışmayı ve insanoğlunun kendini bu kavramlar vasıtasıyla nasıl tesis ettiği irdelemesi amaçlanmıştır.

Sevgili okur, bu çalışmayı bitirmem, ilginç bir şekilde mesleğimdeki 30. yılıma denk geldi. Zaman içerisinde kişisel bir mesele haline gelen ‘İyi Tasarım’ kavramını bu doktora tezi vasıtasıyla çözdüğümü tabî ki iddia edemem ancak en azından temas edebileceğim her veçhesinden bakmaya çalıştım. Umudum ve arzum, bu konu hakkında gelecekte yapılacak çalışmalara ışık tutması veya örnek olmasıdır.

Kapat