Felsefenin Öğeleri Ya da İnsan Bilgilerinin İlkeleri Üstüne Deneme

Stok Kodu:
9786058461475
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
122
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Essai sur les elements de philosophie ou sur les principes des connaissances humaines
Kategori:
%15 indirimli
95,00TL
80,75TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,59TL
Havale/EFT ile: 79,14TL
Temin süresi 6 gündür.
9786058461475
500173
Felsefenin Öğeleri
Felsefenin Öğeleri Ya da İnsan Bilgilerinin İlkeleri Üstüne Deneme
80.75

Aydınlanma Felsefesi'nin uçbeyleri “Ansiklopediciler” ile “Filozoflar”ın önde gelen üyelerinden biri olan d'Alembert'in adı, en çok dönemin medarı iftiharı Ansiklopedi ya da Bilimler, Sanatlar ve Zanaatlar Açıklamalı Sözlüğü'nün kotarılmasında Diderot ile birlikte başı çekmesiyle anılır. Bu eşsiz yapıtın başına yazdığı meşhur “Açılış Söylevi”yle de felsefe tarihindeki yerini sağlama alır d'Alembert. Felsefenin Öğeleri ya da İnsan Bilgilerinin İlkeleri Üstüne Deneme adlı elinizdeki yapıtı ise insan bilgilerinin soyağacını çıkarmayı görev bilerek, bilimlerin sanatlardan ayrı düşmeyeceği bir felsefe çatısı kurmaya soyunuyor. Bu kitabında d'Alembert, her türlü dogmatizmden sakınarak, insan aklını ve deneyimini öne çıkararak düşüncesini “felsefenin öğeleri”ne yoğunlaştırıp değme bir “felsefe bölümlemesi” inşası için çaba harcıyor.

“Felsefe, üstünde düşünülen farklı konulara aklın uygulanışından başka bir şey değildir. Felsefenin öğeleri ise, tüm insan bilgilerinin belli başlı duraklarını içermek zorundadır...”

“Felsefe, öz ve varlık sorunlarının özellikleriyle, soyut kavramlarımız üzerine yararsız sorularla, soyut bölünmelerle ve sonu gelmez söz ustalıklarıyla yolunu şaşırmış bir bilim değildir; felsefe olayların ya da sezgilerimizin bilimidir.”

Jean Le Rond d'Alembert

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 29,41    88,24   
6 15,53    93,18   
9 10,90    98,12   
12 8,59    103,05   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 80,75    80,75   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Aydınlanma Felsefesi'nin uçbeyleri “Ansiklopediciler” ile “Filozoflar”ın önde gelen üyelerinden biri olan d'Alembert'in adı, en çok dönemin medarı iftiharı Ansiklopedi ya da Bilimler, Sanatlar ve Zanaatlar Açıklamalı Sözlüğü'nün kotarılmasında Diderot ile birlikte başı çekmesiyle anılır. Bu eşsiz yapıtın başına yazdığı meşhur “Açılış Söylevi”yle de felsefe tarihindeki yerini sağlama alır d'Alembert. Felsefenin Öğeleri ya da İnsan Bilgilerinin İlkeleri Üstüne Deneme adlı elinizdeki yapıtı ise insan bilgilerinin soyağacını çıkarmayı görev bilerek, bilimlerin sanatlardan ayrı düşmeyeceği bir felsefe çatısı kurmaya soyunuyor. Bu kitabında d'Alembert, her türlü dogmatizmden sakınarak, insan aklını ve deneyimini öne çıkararak düşüncesini “felsefenin öğeleri”ne yoğunlaştırıp değme bir “felsefe bölümlemesi” inşası için çaba harcıyor.

“Felsefe, üstünde düşünülen farklı konulara aklın uygulanışından başka bir şey değildir. Felsefenin öğeleri ise, tüm insan bilgilerinin belli başlı duraklarını içermek zorundadır...”

“Felsefe, öz ve varlık sorunlarının özellikleriyle, soyut kavramlarımız üzerine yararsız sorularla, soyut bölünmelerle ve sonu gelmez söz ustalıklarıyla yolunu şaşırmış bir bilim değildir; felsefe olayların ya da sezgilerimizin bilimidir.”

Jean Le Rond d'Alembert

Kapat